Týdeník Českých drah - ŽELEZNIČÁŘ | |
V současné době probíhá dlouhodobá výluka v traťovém úseku Havlíčkův Brod–Šlapanov, kdy jsou vlaky osobní dopravy nahrazeny autobusy několika smluvních dopravců.
Díky velmi dobré spolupráci Provozního obvodu ČD Havlíčkův Brod s Regionálním centrem provozu Brno, jihlavským Krajským centrem osobní dopravy, Regionálním centrem vlakového doprovodu a v neposlední řadě se Správou dopravní cesty Jihlava ze státní organizace SŽDC jsou vytvořeny všechny předpoklady k tomu, aby výlukové práce proběhly bez závad a včas.
S podobnými výlukami máme zkušenosti z minulých let, proto je zpoždění vlaků takřka zanedbatelné. Mimo to stále průběžně informujeme cestující, abychom eliminovali jejich případné komplikace při cestování, říká inženýr železniční dopravy z Havlíčkova Brodu Jaroslav Burda.
Vzhledem k rozsáhlým výlukám na trati Havlíčkův Brod–Jihlava jsou provedeny i změny v nákladní dopravě. Dálkové nákladní vlaky jsou vedeny z Brna do Českých Budějovic přes Kolín, Prahu, Tábor a opačně. Současně probíhají rozsáhlé změny ve vlakotvorné práci seřaďovacích stanic. Výlukové práce běží ve zhoršených klimatických podmínkách, kdy neustálé sněžení komplikuje práci jak dodavatelským firmám na výluce, tak našim zaměstnancům stanice Havlíčkův Brod, výpravčím, dozorcům výhybek a signalistům, kteří zajišťují provoz. Všechny vyjmenované profese, včetně dalších z Dep kolejových vozidel a společnosti ČD Cargo, které zajišťují provoz, si zaslouží obdiv a upřímné poděkování, doplňuje zástupce přednostky Provozního obvodu Havlíčkův Brod Josef Kaplan.
Dodejme, že vzhledem k celkové rekonstrukci probíhá od 15. února až do 16. března každý den výluka v době od 7.40 do 16.25 hodin mezi stanicemi Šlapanov a Havlíčkův Brod a současně výluka výhybek ve stanici Šlapanov. Zhotovitel stavby provádí zhruba na pěti kilometrech trati odtěžení přebytečné zeminy ze svahů a příkopů, provádí odvodnění, kopání a betonování základů pro nové stožáry trakčního vedení, osazení nových stožárů a přeložky kabelů zabezpečovacího zařízení. Ve stanici Šlapanov se rekonstruují výhybky, včetně zabezpečovacího zařízení na výhybkách.
Náhradní doprava je organizována tak, že cestující jsou přepraveni buď přímým autobusem v úseku Jihlava–Havlíčkův Brod a opačně a pro cestující jedoucí do zastávek v úseku mezi stanicemi Jihlava až Havlíčkův Brod jsou v úseku Jihlava–Dobronín a zpět k dispozici vlaky. V úseku Dobronín až Havlíčkův Brod a zpět jedou zastávkové autobusy. Ve stanici Havlíčkův Brod a Jihlava jsou přípoje zajištěny v rámci pravidelných čekacích dob, informuje Jaroslav Burda.
V úterý dne 17. března bude zahájena 42denní nepřetržitá(!) výluka traťového úseku Dobronín–Šlapanov–Havlíčkův Brod, včetně celé stanice Šlapanov. Výluka bude zahájena 17. března v 7 hodin a 40 minut a bude ukončena 27. dubna v 16 hodin a 15 minut. V této době budou pokračovat práce nejen na rekonstrukci trati Šlapanov–Havlíčkův Brod, ale i na opravě výhybek brodského zhlaví stanice Šlapanov. Na trati Dobronín–Šlapanov se současně zrekonstruují tři propustky.
V době konání nepřetržité výluky bude osobní doprava v úseku Jihlava–Havlíčkův Brod organizována podle výlukového jízdního řádu. Zastávkové vlaky osobní dopravy budou nahrazeny zastávkovým autobusem v úseku Dobronín–Havlíčkův Brod a také přímým spojem v úseku Jihlava– Havlíčkův Brod a opačně.
Mezi Havlíčkovým Brodem a Jihlavou mají zákazníci k dispozici i expresní přímé autobusové spoje náhradní dopravy.
Foto: AUTOR