Týdeník Českých drah - ŽELEZNIČÁŘ | |
Současnou výpravní budovu nádraží Zlín střed čeká časem demolice. Na místě současného nádraží by měl po roce 2010 vyrůst nový moderní objekt s podchodem, nástupišti a krytými perony. Nové nádraží je připravováno jako součást stavby pod názvem „Elektrizace trati vč. PEÚ Otrokovice – Zlín – Vizovice“.
Podle údajů Stavební správy Olomouc ze státní organizace SŽDC je nyní již k dispozici přípravná dokumentace, která bude po doplnění vyjádření státní správy předložena k územnímu řízení. Ve zmíněné dokumentaci se ve stanici Zlín střed počítá s novou výpravní budovou, podchodem pro dvě ostrovní nástupiště s přístřešky a celkem šesti nástupištními hranami pro cestující, přičemž jedna nástupištní hrana je u kusé koleje. Provoz vleček ve stanici bude nadále zachován.
Údaje Stavební správy Olomouc hovoří o tom, že stanice Zlín střed je navržena pro vlakový provoz s končícími a výchozími rychlíky, spěšnými vlaky a částí regionálních vlaků. Část regionálních vlaků, včetně nákladních bude pokračovat směrem na Vizovice. Současně je v plánu zdvoukolejnění traťového úseku Otrokovice – Zlín střed, elektrizace celé tratě až do Vizovic. Některé nevyhovující přejezdy budou zrušeny, ostatní zrekonstruovány a nově zabezpečeny.
Pohled na současné nádraží Zlín střed, které časem nahradí zbrusu nová stavba.
Foto: AUTOR