Týdeník Českých drah - ŽELEZNIČÁŘ | |
Stačila by?
|
Jednoduchá zastávka na hranici Chomutova a Jirkova by pomohla nejen jirkovským obyvatelům, ale i řadě lidí z nedalekého sídliště Písečná. Podaří se jí v dohledné době postavit?
Dodává, že jednokolejná trasa tratě 133 vede hustě obydlenou zónou s řadou nákupních zón, kde jen přilehlé chomutovské sídliště Písečná má kolem patnácti tisíc obyvatel.
Dobrý doplněk ke stávajícímu nádraží
„Nedaleko zamýšlené zastávky se sice nachází nádraží Jirkov zastávka, to ale slouží především pro frekvenci mezi Chomutovem–Mostem–Ústím nad Labem či Prahou,“ říká Hinterholzinger. „Mimochodem, ve stanici Jirkov zastávka mají naši zákazníci k dispozici ve dvouhodinovém taktu přímé rychlíky, spojující Chomutov s hlavním městem Prahou. Chtěli bychom ale vyjít vstříc i uživatelům železnice, kteří dojíždí nejen do oblasti takzvaného chomutovského hlavního nádraží, ale především směrem na Žatec a do Kadaně, kam jezdí po trati Chomutov–Jirkov přímé osobní a spěšné vlaky,“ doplňuje ředitel Hinterholzinger.
Podle něj by v zastávce, která teď nese pracovní název Chomutov Písečná, stačilo postavit zhruba osmdesátimetrové nástupiště z betonových prefabrikátů s jednoduchým přístřeškem z plastu.
Vylepšený servis pro naše zákazníky
„V každém případě je pozitivní, že se touto myšlenkou začíná zabývat i vedení Ústeckého kraje. V současnosti hledáme ohledně výstavby zastávky Chomutov Písečná konsensus i s chomutovskou radnicí. Pochopitelně by bylo nejlepší, kdyby tuto poměrně jednoduchou stavbu mohla zahrnout do svých pracovních plánů i Správa železniční dopravní cesty. Myslím, že bychom tím našim zákazníkům, potažmo obyvatelům Chomutova, jednoznačně vylepšili servis při jejich cestování železnicí,“ doufá v dobrý konec ředitel Krajského centra Petr Hinterholzinger.