České dráhy, a.s. Týdeník Českých drah - ŽELEZNIČÁŘ     



Z Hodonína do Brna rychleji vlakem

Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje (IDS JMK) byl od neděle 14. prosince rozšířen i na Hodonínsko a Břeclavsko. Jde o jednu z největších etap rozšiřování dopravní integrace na jižní Moravě. V pořadí již deváté rozšíření IDS JMK se dotkne 124 obcí s více než čtvrt milionem obyvatel. Na toto téma se diskutovalo na tiskové konferenci, kterou uspořádala společnost KORDIS JMK v prostorách Krajského úřadu Jihomoravského kraje v úterý 9. prosince, tedy jen několik dní před spuštěním nové etapy.

Na otázky zástupců médií odpovídali radní pro dopravu Jihomoravského kraje Jaroslav Pospíšil, vedoucí odboru dopravy Krajského úřadu Jihomoravského kraje Rostislav Snovický, ředitel společnosti KORDIS JMK Jaromír Holec a v neposlední řadě vedoucí dopravního odboru KORDIS JMK Jiří Horský. Na programu tiskové konference a následné diskuze bylo nejen rozšíření jihomoravské integrace, ale především změny v železniční, autobusové a městské dopravě od 14. prosince či integrace městských doprav v Hodoníně, Kyjově, Mikulově a Břeclavi. V neposlední řadě byl představen evropský projekt BENEFIT, který se týká zlepšení komunikace s cestujícími.

Jaké podstatné změny nastaly v železniční dopravě na jižní Moravě? Za nejdůležitější lze považovat nové rychlé vlakové spojení mezi Hodonínem, Břeclaví a Brnem, které zajistí rychlíková vlaková linka R5, která jezdí po celý týden v intervalu dvě hodiny. Ráno ve směru do Brna a odpoledne ve směru z Brna v pracovní dny jede vlak každou hodinu. Mimo vlak bude jezdit mezi Hodonínem a Brnem také autobusová linka 109, která ale pojede 95 minut, namísto vlaku linky R5, jehož jízdní doba bude asi o 25 minut kratší.

V oblasti jihomoravské metropole jsou přidány nové vlaky, vyjíždějící mezi 19.00 a 20.00 hodinou z Brna, a výrazně se posílila doprava na trase Tišnov–Kuřim– Brno. Současně se více než zdvojnásobuje počet vlaků linky S1 Brno Slatina–Tišnov. V traťovém úseku Brno Židenice až Brno Řečkovice je v odpolední špičce pracovních dnů interval mezi vlaky pouhých 15 minut a v opačném směru v ranní době vlaky jedou obvykle po deseti minutách.

MARTIN HARÁK