Týdeník Českých drah - ŽELEZNIČÁŘ | |
Především nahnilé dřevěné pražce a uvolněná upevňovadla a s tím spojené riziko vybočení kolejnic a vykolejení vlakové soupravy – to byly hlavní důvody snížení původní traťové rychlosti 100 km/h přesně na polovinu na více než půlkilometrovém úseku mezi Šurany a Novými Zámky na Slovensku.
Tento neuspokojivý stav trval od 17. července 2007 do 4. listopadu 2008, kdy začala několikadenní kompletní výměna kolejových polí a kolejového lože v kritické části tratě. V běžné údržbě se sice měnily nejvíce poškozené dřevěné pražce, ale nevyhovující stav přetrvával. Proto se během rekonstrukčních prací stará kolej s dřevěnými pražci úplně vytrhala a nahradila repasovanými betonovými poli s pražci ze stejného materiálu, řekl úsekový správce Střediska místní správy Železničních tratí a staveb (SMS ŽTS) Šaľa Martin Hložek.
Na obnovu koleje, která stála takřka 17 milionů slovenských korun, bylo naplánováno šest dní nepřetržité výluky železniční dopravy. Během této výluky se dopravní zaměstnanci v obou zmíněných stanicích neprávem setkávali s kritikou nespokojených cestujících. Kritika totiž náležela Železniční společnosti Slovensko (ZSSK), nikoli dopravním zaměstnancům Železnic Slovenské republiky (ŽSR).
ZSSK sice obstarala náhradní autobusovou dopravu, ne však následné přípoje k dalším vlakům. Lidé tak čekali na stanicích dlouhé hodiny. Vzhledem k tomu, že rekonstrukce traťového úseku probíhala podle harmonogramu, stížnosti naštěstí pominuly společně s plánovaným ukončením výluky.