Týdeník Českých drah - ŽELEZNIČÁŘ | |
Na tuzemských kolejích jezdí samozřejmě i zahraniční lokomotivy. Mezi nejoblíbenější patří Taurusy od našeho jižního souseda.
Strojvedoucí na ně nedají dopustit
OBLÍBENÉ SILNÉ STROJE. Lokomotivy Taurus vedou českobudějovičtí strojvedoucí již čtvrtou sezonu. Foto: AUTOR |
Strojvedoucí, kteří byli vybraní pro tuto řadu vozidel, museli být předem vyškoleni. Rozjezd proběhl bezproblémově. „V letech 2005 a 2006 naši strojvedoucí vozili s Taurusy v trati České Budějovice–Summerau a zpět jeden pár vlaků EC 100 a 101 a také pár rychlíků 206 a 207,“ doplňuje Jaroslav Žahourek. V současném jízdním řádu, pochopitelně pokud nejsou výluky, můžeme Taurusy vidět v čele vlaků EC 100, 101, ale i R 206, 207, Sp 1930, 1931, 1932, 1933 či dokonce na Os 8503 a 8506. „U samotných strojvedoucích jsou tato rakouská vozidla oblíbená. Ve skupině, která jezdí z Českých Budějovic do Summerau, je zařazeno deset strojvedoucích a oprávnění k vedení těchto strojů má ještě šest záložních kolegů,“ říká ještě přednosta.
Na stanoviště jenom s němčinou
Strojvedoucí Taurusů musí mimo předpisy ČD znát rakouské dopravní předpisy ÖBB a vlastnit průkaz k řízení vícesystémových lokomotiv. Kromě toho skládají speciální zkoušku k řízení lokomotiv ÖBB řad 1116 a 1216, včetně řídicího vozu, který bývá zařazen v rakouských soupravách. Nutností je také schopnost domluvit se v němčině. Strojvedoucí na Taurusech si tak musí rozšiřovat své znalosti na cizojazyčných kurzech.