![]() |
Týdeník Českých drah - ŽELEZNIČÁŘ |
![]() |
Tam, kde pravidelná doprava skončila v roce 1984, ožívá s přicházejícím jarem turistický provoz.
![]() |
Nápadu na znovuvybudování staré dráhy s rozchodem 750 mm otevřel dveře pád Berlínské zdi. Začínalo se od píky, vždyť po kolejích a vozidlech nebylo ani stopy, všude byly jen haldy sutě. Plocha před nádražím v Jöhstadtu připomínala bez nadsázky oraniště. Navzdory tomu se skupinka nadšenců pustila v létě 1990 do realizace do té doby nevídaného projektu – vdechnout trati nový život.
Návrat historických vozů
První parní lokomotiva se sem vrátila začátkem roku 1992 a o svatodušních svátcích následujícího roku se jezdilo na prvních několika stech metrech kolejí. V roce 1995 dorazila železnice do Schmalzgrube, v létě 2000 do osm kilometrů vzdáleného Steinbachu.
Dnes již podkrušnohorskými údolími Přísečnice a Černého potoka jezdí historická vozidla, vyrobená v létech 1899 až 1966. V letní sezoně 2009 je muzejní železnice Pressnitztalbahn v provozu od května do října každý víkend.
Na plošině s pípou
Pro pohodlí cestujících se ve vlacích nabízí i občerstvení, v létě na plošinovém vyhlídkovém vagonu s pípou. V Jöhstadtu, Schmalzgrube a ve Steinbachu jsou opět vydávány originální staré Edmondsonovy jízdenky. Návštěva muzejní železnice IG Pressnitztalbahn e.V. zapůsobí nejen na milovníky kolejové dopravy. Můžeme vám ji doporučit třeba jako výlet na víkend.
![]() Historické vlaky dnes vozí turisty. Foto: AUTOR |
|
![]() |