Týdeník Českých drah - ŽELEZNIČÁŘ | |
Tam, kde pravidelná doprava skončila v roce 1984, ožívá s přicházejícím jarem turistický provoz.
Nápadu na znovuvybudování staré dráhy s rozchodem 750 mm otevřel dveře pád Berlínské zdi. Začínalo se od píky, vždyť po kolejích a vozidlech nebylo ani stopy, všude byly jen haldy sutě. Plocha před nádražím v Jöhstadtu připomínala bez nadsázky oraniště. Navzdory tomu se skupinka nadšenců pustila v létě 1990 do realizace do té doby nevídaného projektu – vdechnout trati nový život.
Návrat historických vozů
První parní lokomotiva se sem vrátila začátkem roku 1992 a o svatodušních svátcích následujícího roku se jezdilo na prvních několika stech metrech kolejí. V roce 1995 dorazila železnice do Schmalzgrube, v létě 2000 do osm kilometrů vzdáleného Steinbachu.
Dnes již podkrušnohorskými údolími Přísečnice a Černého potoka jezdí historická vozidla, vyrobená v létech 1899 až 1966. V letní sezoně 2009 je muzejní železnice Pressnitztalbahn v provozu od května do října každý víkend.
Na plošině s pípou
Pro pohodlí cestujících se ve vlacích nabízí i občerstvení, v létě na plošinovém vyhlídkovém vagonu s pípou. V Jöhstadtu, Schmalzgrube a ve Steinbachu jsou opět vydávány originální staré Edmondsonovy jízdenky. Návštěva muzejní železnice IG Pressnitztalbahn e.V. zapůsobí nejen na milovníky kolejové dopravy. Můžeme vám ji doporučit třeba jako výlet na víkend.
Historické vlaky dnes vozí turisty. Foto: AUTOR |
|