České dráhy, a.s. Týdeník Českých drah - ŽELEZNIČÁŘ     




Signál GSM-R na I. koridoru

Digitální rádiový systém z Děčína po Břeclav

Hlavní železniční koridor od státní hranice u Děčína přes Prahu a Brno do Břeclavi a k rakouské a slovenské hranici je již kompletně pokrytý evropským digitálním rádiovým systémem GSM-R (Global System for Mobile Communication–Railway). Zároveň s dokončením I. národního železničního koridoru (NŽK) začínají práce na pokrytí tranzitního spojení Rakousko–Polsko, tedy od Břeclavi, přes Přerov do Petrovic u Karviné. Investorem digitalizace železniční infrastruktury je SŽDC, která také uzavřela smlouvu o výstavbě systému GSM-R v železničním úseku Břeclav–Přerov–Hranice na Moravě–Ostrava-Svinov–Ostrava hl.n.–Petrovice–státní hranice v rámci začínají­cího projektu „GSM-R Břeclav–Přerov–Petrovice u Karviné“. Jedná se o druhý národní železniční koridor zajišťující tranzitní železniční dopravu mezi Rakouskem a Polskem.

Řidiče hlídají kamery

Na Olomoucku zjišťují, jak fungují přejezdy

Kvůli monitorování chování řidičů silničních vozidel na železničních přejezdech vybavených přejezdovým světelným zařízením dochází zde k instalaci kamerového a záznamového systému.

Jedná se o reakci na stížnosti řidičů na nesprávnou činnost přejezdového zabezpečovacího zařízení. Správa dopravní cesty Olomouc umístila kamerový systém na železničních přejezdech s přejezdovým světelným zabezpečovacím zařízením na trati Přerov–Česká Třebová, v km 189,194 (silnice III. tř. v Rokytnici) a v km 61,592 (silnice III. tř. v Králová–Benkov) a železniční přejezd v km 98,416 trati Olomouc hl.n.–Nezamyslice (silnice II.tř. v Olomouci–Nové Sady). Systém se spouští současně s aktivací přejezdového zabezpečovacího zařízení. Už první záznamy jsou alarmující. Předpisy nedodržují ani profesionální řidiči kamionů.

Studenti zkoumali nádraží

Rekonstrukce podchodů byla obsahem exkurze

Součinnost několika stavebních oborů v rámci rekonstrukce a prodloužení podchodů pod kolejištěm libereckého nádraží měli při exkurzi příležitost zhlédnout studenti 4. ročníku Střední průmyslové školy Liberec. Technicky nevyhovující příjezdový a odjezdový terminál libereckého nádraží se začal rekonstruovat v říjnu loňského roku a vše hotovo bude už v září roku letošního. Práce probíhají jen s minimálním omezením provozu. Studenti se seznámili s detaily rekonstrukce zmíněných podchodů v otevřené stavební jámě: řešení nefunkční rubové izolace a odvodnění, zřízení bezbariérového přístupu z příjezdového podchodu na čtvrté a páté nástupiště osobními samoobslužnými výtahy, vyspárování zdiva kleneb, nové osvětlení, kamerový a orientační systém doplněný pro usnadnění orientace nevidomých a slabozrakých hlasovými majáčky. Obnovení přirozeného komunikačního propojení dvou městských částí umožní průchod pěších z ulice Nádražní do ulic Husitské a Cechovní a dále do sportovně kulturního centra města.

(sždc)