České dráhy, a.s. Týdeník Českých drah - ŽELEZNIČÁŘ     



Kroměříž dostala novou tvář



SOUSTŘEDĚNÍ.
Výpravčí Jiří Zuzaňák ještě v původní dopravní kanceláři.
Foto: AUTOR
Komplexní přestavba železniční stanice bude dokončena již za pár týdnů.

tanice Kroměříž, která územně spadá pod Regionální centrum provozu (RCP) Brno, se celá proměnila. „Průběžné stavební práce, které trvají již druhým rokem, sice nejsou nic příjemného, ale odměnou bude nejen moderní nádraží, ale současně i pěkné pracovní prostředí,“ říká kroměřížský výpravčí Jiří Zuzaňák. „Musím vyzdvihnout i velmi dobrou spolupráci s dodavatelskými firmami,“ sdělil výpravčí.

Přednosta Provozního obvodu Otrokovice Jaroslav Kolečkář uvádí, že rekonstrukce kolejiště je takřka hotova. „Počítáme ještě s aktivací kolejových spojek u prvního nástupiště a doplníme některá seřaďovací a cestová návěstidla. Konkrétně 29. června

SERIÁL PRO VÁS

V každém posledním čísle Železničáře v měsíci vám přineseme reportáž z jednoho regionálního centra provozu. Chceme vám ukázat, jak se v praxi České dráhy mění v moderní společnost 21. století.
začne ve dvou etapách přepínání zabezpečovacího zařízení z elektromechaniky na moderní typ ESA 11. Ukončeno bude v polovině července.“

V první etapě se přepne stavědlo číslo jedna, které je umístěno ve směru Hulín. Ve službě budou dočasně dva výpravčí, přičemž jeden z nich zůstane v původní dopravní kanceláři s elektromechanikou a pro druhého zaměstnance bude zřízena provizorní dopravní kancelář s nainstalovaným zařízením ESA 11. „V ten okamžik se pomocí elektromechaniky bude řídit stavědlo číslo dva a „jednička“ bude přepojena na typ ESA 11. V druhé etapě pak na zařízení ESA přepojíme i druhé stavědlo a výpravčí dostanou k dispozici modernizované Jednotné obslužné pracoviště,“ informuje Jaroslav Kolečkář.

„Zbývá ještě osadit nové nástupiště cedulemi a jízdními řády,“ dodává inženýr železniční dopravy pro přestavbu Karel Petráš. Ředitel RCP Brno Pavel Surý ještě zdůraznil, že na trati Kojetín–Kroměříž–Valašské Meziříčí–Ostrava se plánuje nejen elektrizace, ale současně i dálkové ovládání. Moderní zabezpečovací zařízení bude postupně zavedeno v celé trati 303, tedy po stanici Holešov.

MARTIN HARÁK