Týdeník Českých drah - ŽELEZNIČÁŘ | |
SOUSTŘEDĚNÍ. Výpravčí Jiří Zuzaňák ještě v původní dopravní kanceláři. Foto: AUTOR |
Přednosta Provozního obvodu Otrokovice Jaroslav Kolečkář uvádí, že rekonstrukce kolejiště je takřka hotova. „Počítáme ještě s aktivací kolejových spojek u prvního nástupiště a doplníme některá seřaďovací a cestová návěstidla. Konkrétně 29. června
SERIÁL PRO VÁSV každém posledním čísle Železničáře v měsíci vám přineseme reportáž z jednoho regionálního centra provozu. Chceme vám ukázat, jak se v praxi České dráhy mění v moderní společnost 21. století. |
V první etapě se přepne stavědlo číslo jedna, které je umístěno ve směru Hulín. Ve službě budou dočasně dva výpravčí, přičemž jeden z nich zůstane v původní dopravní kanceláři s elektromechanikou a pro druhého zaměstnance bude zřízena provizorní dopravní kancelář s nainstalovaným zařízením ESA 11. „V ten okamžik se pomocí elektromechaniky bude řídit stavědlo číslo dva a „jednička“ bude přepojena na typ ESA 11. V druhé etapě pak na zařízení ESA přepojíme i druhé stavědlo a výpravčí dostanou k dispozici modernizované Jednotné obslužné pracoviště,“ informuje Jaroslav Kolečkář.
„Zbývá ještě osadit nové nástupiště cedulemi a jízdními řády,“ dodává inženýr železniční dopravy pro přestavbu Karel Petráš. Ředitel RCP Brno Pavel Surý ještě zdůraznil, že na trati Kojetín–Kroměříž–Valašské Meziříčí–Ostrava se plánuje nejen elektrizace, ale současně i dálkové ovládání. Moderní zabezpečovací zařízení bude postupně zavedeno v celé trati 303, tedy po stanici Holešov.