Týdeník Českých drah - ŽELEZNIČÁŘ | |
Navzdory přetrvávající ekonomické recesi se pro účast na veletrhu Transport Logistic rozhodly prakticky všechny významné podniky oboru.
Některé firmy se snažily přilákat návštěvníky pomocí modelové železnice. Foto: MICHAL MÁLEK |
Společný pavilon pro Evropu a Asii
Nejen Česká republika, která patřila opět k největším vystavovatelům, ale i celá řada dalších zemí pokračovala v osvědčené tradici společných expozic, mimo jiné Belgie, Litva, Nizozemsko a Španělsko. Itálie byla zastoupena se svými regionálními logistickými centry, poprvé se také společně představily francouzské přístavy. Vlastní expozice na veletrhu otevřely i jednotlivé spolkové země Německa, v nichž patří logistika vedle maloobchodu a automobilového průmyslu k oborům s největším obratem.
K nejatraktivnějším expozicím nicméně patřil společný pavilon Eurasia, v němž se letos poprvé spojily podniky z obchodní trasy Evropa–Asie, která se táhne přes střední Asii, Rusko, Střední východ až do jihovýchodní Asie.
Zelená barva byla „in“
Veletrh Transport Logistic 2009 nabídl kromě široké palety produktů a služeb na stáncích vystavovatelů v osmi veletržních halách a na volném prostranství v průběhu všech čtyř dnů také špičkový doprovodný konferenční program s četnými mezinárodními fóry a kongresy. Jejichž leitmotivem byla letos „zelená logistika“ a rizikový management globálních sítí.
Pokročilá fáze globalizace si žádá stále větší sítě a omezené energetické zdroje, změna klimatu zase vývoj alternativních pohonů a hospodářský pokles redefinování efektivnosti dodavatelských řetězců. To vše odráželo složení a obsah jednotlivých seminářů a diskusních fór. Lze jmenovat například kulaté stoly o potenciálu satelitního systému Galileo a na aktuální vnitroněmecké téma vládního plánu rozvoje nákladní dopravy a logistiky.
Přesun výrobních kapacit na východ
Společnou prezentaci Eurasia doprovodila první den konání veletrhu i odborná konference Eurasie – místo, které by měla změnit logistika. Odborníci na ní nastínili potenciál rozvoje dopravy a logistiky na spojení mezi Evropou a Asií přes Rusko a Kazachstán, především v souvislosti s pokračujícím přemísťováním výrobních kapacit z Evropy do Asie. Hovořilo se například o potenciálu logistického trhu v Brazílii, perspektivách Chorvatska jako multimodální křižovatky jihovýchodní Evropy a evropského trhu budoucnosti – Turecka.
ČD Cargo využilo veletrh k nabídce svých služeb a zkušeností v obchodu jak s Evropou, tak s Blízkým i Dálným východem.
KDO TAM PŘIJEL |