České dráhy, a.s. Týdeník Českých drah - ŽELEZNIČÁŘ     



Bojují proti stavbě silničního koridoru

íce než stovka lidí diskutovala o záměru vybudovat mezi Ostrovem nad Ohří, Potůčky, příhraničním Johanngeorgenstadtem a Zwickau mezinárodní silniční koridor, který by sloužil především tranzitní dopravě. Debata se konala v rámci Evropského fóra, které proběhlo 17. května v Horní Blatné na Karlovarsku z iniciativy českého sdružení Občané za kvalitu života v Krušných horách a Karlovarské německé nevládní iniciativy BI B93.

„Touto stavbou by byla postižena nejen samotná Horní Blatná, ale i nedaleký Merklín a sousední obce Pernink i Potůčky,“ prohlásil mluvčí sdružení Občané za kvalitu života v Krušných horách Petr Maglia. Vlastní akci předcházela petice, kterou na německé straně hranice podpořilo více než jedenáct tisíc lidí. „Chceme kvalitní údržbu stávajících silnic, ne nové megalomanské stavby v zájmu autodopravců a betonové lobby. Vždyť pro nákladní přepravu je tu už sto deset let železnice,“ tvrdí organizátoři petice.

Vlastnímu jednání předcházelo symbolické znovuzahájení železniční nákladní dopravy mezi Saskem a Českem. Velká lepenková krabice na dvoukolovém vozíku nejprve dojela jednotkou Desiro německého dopravce DB Erzgebirgsbahn GmbH na první české nádraží v Potůčkách, aby dále do Horní Blatné pokračovala náhradní autobusovou dopravou.

Svou podporu myšlenkám setkání svou účastí vyjádřili i první náměstek ministra životního prostředí ČR Jan Dusík, europoslanci za německou Stranu zelených Gisela Kallenbach a Milan Horáček a také starosta příhraničního saského Johanngeorgenstadtu Holger Haschek. Současně byl prezentován návrh na rozvoj železniční infrastruktury v oblasti Karlovarska a Krušnohoří.

Evropské fórum bylo první akcí oslav 110. výročí zahájení provozu na Krušnohorském Semmeringu, kde vlaky jezdí od 15. května 1899.

ROBERT KOUTNÝ