Týdeník Českých drah - ŽELEZNIČÁŘ | |
V regulérní závodní dráhu mezi osobním autem a vlakem se první červnové ráno proměnily tři směry do centra hlavního města.
| |
|
Osobní vlak nejdříve vyjel z Úval (7.29), další potom z Roztok u Prahy (7.34) a nakonec z nádraží Praha-Horní Počernice (7.46). Zhruba ve stejnou dobu se do centra Prahy vydala tři auta řízená dámami Sandrou, Markétou a Katkou.
Děti slavily se slonem
Na Masarykovo nádraží samozřejmě dorazily jako první děti ve vlaku. Vesele se bavící skupinky školáků se shromáždily v přilehlém vestibulu metra stanice Náměstí Republiky a oblehly stánek Českých drah. Zde je už čekal maskot ČD slon Elfík a zvědaví novináři. Děti se přirozeně vrhly v první řadě na připravené sladkosti a na bagety od firmy Hamé, která akci sponzorovala.
První soutěžní automobil přijel od Roztok. Řidička Sandra neskrývala zklamání. „Problémy začaly už v Dejvicích, když jsem se rozhodla, že nepojedu přes Chotkovy sady, ale přes Korunovační. To byla velká chyba. Zůstali jsme stát v koloně, dokonce i v tunelu, a uvolnilo se to až v Revoluční,“ sdělila organizátorům Sandra. Ještě hůře dopadla Markéta, která jela z Úval dokonce 68 minut. Jako poslední do cíle závodu dorazila Katka z Horních Počernic s časem 54 minut.
Jízdu vlakem si naopak pochvalovala Alena Ševčíková, učitelka Základní školy Ratibořická z Prahy. „Naše cesta byla výborná a bez zpoždění. Děti navíc od rodičů vědí, že s autem je to v Praze špatné s parkováním,“ dodala Alena Ševčíková.
Vlak je rychlý a ekologický
Tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala pak zdůraznil pozitivní dopady železniční dopravy na životní prostředí. „Chtěli jsme ukázat, že doprava vlakem je výrazně ekologičtější a že myslíme na čerstvý vzduch pro děti.“ Vyhodnocení závodu pak bylo na generálním řediteli ČD. „Je příjemné zjistit, že jsme vyhráli. Opět se ukázalo, že vlak je rychlejší a lepší než auto, minimálně v příměstské dopravě,“ řekl Petr Žaluda.