Týdeník Českých drah - ŽELEZNIČÁŘ | |
Před pár roky jsem jezdil v turnusu na trati Rumburk– Kolín na lokomotivách řady 750. Krásné svezení. Jen kdyby nebylo to vyvěšování v České Lípě. Téměř pravidelné debaty s posunovači. Neměli průkaz k použití závěrného klíče elektrického topení vlaku a pro manipulaci s topnou spojkou.
I po stížnostech se nic nedělo. Po jedné takové debatě jsem přímo z peronu zašel za přednostou žst. Česká Lípa a žádal o nápravu. Moc se mu to nelíbilo, strojvedoucí si dovoluje mít výhrady, ale přesto, ať má klid, přislíbil.
Příběh měl nečekané pokračování. Dokládám opisem služební hlášenky, zvané též žalovací.
Žádám o vyřešení této stížnosti:
Dne 2. 6. 2005 jsem byl strojmistrem vyrozuměn, že dne 3. 6. 2005 v 7.30 h se mám dostavit do PS Česká Lípa na elektroškolení a na přezkoušení. Na můj dotaz, proč a že mám platné zkoušky, a co se směnou 3/4. 6. – výkon 15.23 h, mi bylo sděleno: máte školení, ostatní za vedoucím strojmistrem.
3. 6. jsem se dostavil do práce a žádal Provozní záznam. Není nutný, vše dopíšeme, pravil vedoucí strojmistr, který byl v té době (asi 7.20 h) u strojmistra směnového. Na můj dotaz, proč jdu na školení, když jsem na školení byl 3. 12. 2003 v České Lípě včetně přezkoušení, a to platí 5 let, jsem se dozvěděl, že o tom není záznam.
Školení proběhlo v době od 7.30 do 9.30 h včetně přezkoušení.
V provozním záznamu jsem 6. 6. 2005 zjistil, že nemám uveden žádný výkon – ani školení, ani odpadlý výkon v délce 15.23 hod. Není mojí věcí, že je (údajný) nepořádek v evidenci. Protože nezaplacením odpadlého výkonu by mi vznikla škoda ve výši 2259 Kč, žádám o zjednání nápravy a uvedení do pokojného stavu.
V České Lípě 27. 6. 2005 Jaroslav Veselý
Předáno vedoucímu strojmistrovi.
Teprve na základě této hlášenky byla sjednána náprava. A poučení z příběhu: Nestěžujte si, můžete být za „odměnu“ posláni na mimořádné zkoušky.