České dráhy, a.s. Týdeník Českých drah - ŽELEZNIČÁŘ     



ČD na Holiday Worldu byly vidět

Celkový pohled na stánek ČD na veletrhu
Foto: Ing. JITKA KOCYANOVÁ

I na letošním, osmnáctém středoevropském veletrhu cestovního ruchu Holiday World, který se konal od 5. do 8. února na pražském výstavišti Incheba Expo v Holešovicích, mezi návštěvníky rozhodně nezůstal nepovšimnut nápadný, ale přitom vkusný stánek akciové společnosti České dráhy.

V prvních hodinách po otevření veletrhu pro odborníky a novináře jsem se na zákulisí účasti ČD zeptal Ing. Jitky Kocyanové z Odboru marketingového servisu, která spolu s dalšími kolegy a kolegyněmi expozici připravovala a pak zajišťovala i její chod. ČD měly na veletrhu Holiday World s vlastní expozicí sice několik období odmlky, ale v posledních dvou letech se představily moderním, designově pojatým stánkem v kombinaci skla a chromu, opatřeným nápisy v korporátních barvách a nové grafice, říká Jitka Kocyanová s tím, že ČD jsou již tradičním vystavovatelem na Holiday Worldu. Stavba expozice je prací společnosti Veletrhy Brno. Problémy se stavbou podle J. Kocyanové už nejsou žádné, protože je celý postup odzkoušen: postavit stánek trvalo dva dny. Začalo se stavět v pondělí dopoledne a ve středu dopoledne, tedy 4. února, jsme stánek přebírali.

A na co se vystavovatel letos ve svých produktech zaměřil? Kampaňově byl stánek pojat ještě se zimní tematikou. Nosným prvkem je zima, a tedy hlavně kampaň ČD SKI. Propagujeme dále program ČD Bonus s jeho výhodami, přičemž celá kampaň se nese v nové grafické podobě, včetně nově vydaných letáčků, vysvětlila mi další průvodkyně stánku ČD Bc. Zuzana Hausdorfová, rovněž z Odboru marketingového servisu. Další propagační materiály byly zaměřeny na populární rychlík Jadran, na cestování s koly ve vlacích, ale i na běžnou nabídku a paletu slev ve vlacích osobní přepravy. Pro návštěvníky stánku byl připraven zdarma jízdní řád na CD. V záplavě stovek materiálů, který na návštěvníky chrlili ostatní vystavovatelé, byl zájem i o další propagační předměty. Návštěvníci se pochopitelně ptali na vlaková spojení a jízdní řád – stánek má napojení na informační systémy ČD.

Pracovníci kontaktního centra ČD – Jiří Jelínek, jinak dlouholetý „harcovník“ veletrhu, i letos „nováček“ Vladislava Kouglová – vypočítávají: Nejvíce lidi zajímá In-karta, elektronická peněženka, jízdenky zakupované přes E-shop, noční spoje, autovlaky a pak hlavně různé „exotické“ letní destinace a způsoby, jak tam levně nebo pohodlně dojet. Na stánku ČD byly k mání také katalogy cestovní kanceláře ČD travel s jejich nabídkou tuzemské a zahraniční dovolené, včetně populárních wellness programů.

Na to, zda se mezi dotazy vyskytly i zajímavé připomínky nebo kritika, jsem se postupně zeptal obou informátorů. U speciální nabídky do Vídně tak zákazníkům trošku vadí, že ona výhodnější cena platí jedině z Prahy do Vídně a nikoli už třeba z nácestných stanic – Pardubic nebo Brna; že pak už není tak výhodná. Cestující se sice zlobí, ale to už není v rámci nabídky. Musí buď jet do Prahy nebo jet za běžnou cenu, říká V. Kouglová a napůl jaksi „mimo protokol“ dodává, v čem jí praxe z Call-centra a nakonec i ve vlacích, kam dodnes brigádně dochází coby členka vlakových čet stále vypomáhat, pomáhá na veletrhu: Mám z vlaků dostatečnou asertivitu, nakonec jsme absolvovali speciální kurz a hodí se mít v hlavě přehledy o všech slevách. Je prostě dobré to vidět z různých stran.

Pro děti byla na stánku ČD připravena soutěž s otázkami zaměřenými na bezpečnost na železnici. Velmi mě překvapilo, jak jsou děti znalé důležitých telefonních čísel, a to i děti kolem šesti sedmi let. Zodpovědět, jaký telefon mají hasiči, policie či záchranka, nebyl pro ně žádný problém, dodává Zuzana Hausdorfová, která měla soutěž pro děti na starosti. Za správné odpovědi si děti odnesly časopis Můj vláček a plyšového lvíčka – maskota Mistrovství světa v klasickém lyžování v Liberci, jehož jsou ČD partnerem.

MARTIN NAVRÁTIL