Týdeník Českých drah - ŽELEZNIČÁŘ | |
Zprovoznění úseku mezi stanicemi Jílové u Děčína a Teplice lesní brána na trati č. 132 umožňuje ČD Cargu opět zahájit obsluhu svých zdejších stálých zákazníků, nové přepravy s potenciálními zákazníky a nově zavést i některé tranzitní relace nákladních vlaků. Zmíněný úsek je v provozu od 13. prosince loňského roku.
Tato trať vznikla v 19. století za zcela jiných politických podmínek jako důsledek konkurenčního boje mezi tehdejšími železničními společnostmi. Ač to možná není na první pohled patrné, trať má svůj obchodní potenciál i dnes. Její hlavní výhodou je blízkost Německa – státu s jednou z nejsilnějších světových ekonomik. Kontakt s nově vybudovanou dálnicí D8 zase vytváří zajímavé možnosti kombinace překládky železnice – silnice. Nezanedbatelný potenciál pro železnici také vytváří nedaleký vojenský výcvikový prostor Tisá, který kromě Armády České republiky využívá k výcviku i celá aliance NATO.
První zásilkou, dopravenou k zákazníkovi po znovuotevřené trati, byly v poslední lednový den izolační hmoty ze Slovenska pro firmu L. P. M. v Libouchci, která sídlí přímo ve zdejší stanici a má zde pronajatý svůj sklad.
První zásilka pro zákazníka ČD Cargo v Libouchci po opětovně zprovozněné trati č. 132
Foto: AUTOR