Pro firmy
kosik

Elektronická peněženka na In Kartě


K 15.12.2024 bude ukončena možnost nabíjení peněz na peněženku na plastové In Kartě. Tu vám pohodlně nahradí účet ČD Kredit a nakupování jízdenek v mobilní aplikaci Můj vlak. Na vyčerpání peněz budete mít minimálně rok než peněženku na plastové In Kartě úplně zrušíme.

Jak funguje ČD Kredit

Od 14.12.2024 není možné platit Elektronickou peněženkou na In Kartě v MHD v Plzni, Mariánských Lázních, Chebu a Karlových Varech, a ani zde není možné nabíjet peníze. Do 13.12.2025 je možné Elektronickou peněženku na In Kartě používat k platbám za jízdenky ČD, papírové jízdenky IDS, jízdenky OneTicket (Státní jednotný tarif) a jízdenky ve vozidlech MHD v Pardubicích.


Elektronická peněženka je součástí každé plastové In Karty (kromě IN Business). 

Elektronická peněženka na In Kartě v MHD

Elektronickou peněženkou na In Kartě lze bez jakýchkoliv formalit zaplatit jízdné a přepravné ve vozidlech Dopravního podniku města Pardubic. 

Elektronická peněženka na Plzeňské kartě

Elektronickou peněženkou na Plzeňské kartě, kartě Mariánka, Chebské a Karlovarské kartě lze bez jakýchkoliv formalit zaplatit služby poskytované ČD (jízdné, přepravné, zboží) ve stejném rozsahu a za stejných podmínek jako elektronickou peněženkou na In Kartě. Na pokladních přepážkách ČD lze elektronickou peněženku na Plzeňské kartě, kartě Mariánka, Chebské a Karlovarské kartě  nabít úhradou kreditu v hotovosti nebo platební kartou pouze v obvodu IDS Plzeňského a Karlovarského kraje. .

Co je elektronická peněženka na In Kartě

Elektronická peněženka na In Kartě (EPIK) je elektronický platební prostředek.

Elektronické peníze (EP) jsou uloženy v tomto platebním prostředku, tedy přímo v čipu In Karty. Při placení (debetování) musí být In Karta vždy fyzicky přítomna (přiložena k funkční čtečce).

Podrobné podmínky pro používání EPIK upravují Obchodní podmínky pro vydávání a používání In Karty jako elektronického peněžního prostředku uchovávajícího elektronické peníze (OP EPIK).

Distribučními místy pro uplatnění reklamace platby elektronickou peněženkou a pro zpětnou výměnu peněz z elektronické peněženky jsou všechny pokladní přepážky vybavené prodejním systémem pro elektronický prodej jízdenek se čtečkou In Karet (všechny stanice s pokladní přepážkou ČD).

Ke každé EPIK je veden technický účet, který slouží k archivaci průběhu všech transakcí EPIK a je využíván pro řešení případů poškození, ztráty, krádeže In Karty s EPIK, pro podporu při řešení nestandardních transakčních stavů, pro poskytování informací zákazníkům, práva z přepravní smlouvy a reklamací zboží. 

Dále je ke každé EPIK veden tzv. „účet EP“. Tento účet slouží k dočasnému ukládání EP před jejich fyzickým dobitím do čipu EPIK. Na tento účet jsou ukládány EP za návratky z uplatněného práva z přepravní smlouvy apod.
 

Zpětná výměna elektronických peněz (EP)

České dráhy umožňují v souladu se zákonem č. 370/2017 Sb. o platebním styku jednorázově vyčerpat vklad elektronických peněz na EPIK, a to formou tzv. zpětné výměny (ZPV). ZPV lze provést pouze na pokladních přepážkách s funkční čtečkou In Karet.

Při ZPV předává zákazník In Kartu vždy pokladníkovi. ZPV lze provést na základě žádosti držitele In Karty v době platnosti In Karty v nominální hodnotě za mince a bankovky nebo bezhotovostním převodem na účet držitele In Karty, popř. zákonného zástupce (u dětí mladších 15 let, popř. u dalších osob, u kterých je stanoven), který musí hodnověrným způsobem prokázat svoji totožnost dokladem vydaným orgány státní správy (občanský průkaz, cestovní pas, řidičský průkaz, průkaz o povolení k pobytu cizince v ČR nebo identifikačním dokladem občana jiné země EU).

Minimální částka zůstatku EP pro ZPV je 50 Kč. Částka úhrady nákladů na ZPV je 50 Kč (dle Obchodních podmínek). O provedení ZPV obdrží zákazník potvrzení.

Nákup jízdenky u pokladní přepážky

Při placení přikládá In Kartu ke čtečce pokladník.

V rámci jedné standardní platební transakce EP lze zakoupit více položek. Zákazník obdrží potvrzení o zaplacení celého nákupu jako samostatný doklad.

Nákup jízdenky ve vlaku

Zákazník ohlásí placení EP předem, In Kartu předává vždy průvodčímu.

Jednou platební transakcí EP lze uhradit pouze jednu jízdenku, potvrzení o zaplacení je součástí jízdenky.

Nákup dokladů na prodejním automatu jízdenek (MOPAJ)

V jízdenkovém automatu MOPAJ je možné jednou platební transakcí EP uhradit pouze jeden doklad, potvrzení o zaplacení je součástí dokladu.

Uplatnění práva z přepravní smlouvy u jízdních dokladů hrazených EPIK

Při uplatnění práva z přepravní smlouvy je přiznaný návratek z důvodu ochrany zákazníka zásadně vracen formou elektronických peněz na účet EP, kterou byl jízdní doklad uhrazen.

Reklamace zboží

Při reklamaci zboží na pokladní přepážce je přiznaný návratek z důvodu ochrany zákazníka zásadně vracen formou elektronických peněz na účet EP, ze kterého byl jízdní doklad uhrazen.

Reklamace transakce EPIK

Uplatnit reklamaci transakce EPIK lze standardně na pokladní přepážce v železniční stanici nebo e-mailem zaslaným na adresu osobnipreprava@opt.cd.cz. Reklamaci transakce lez rovněž podat prostřednictvím kontaktního formuláře.

Soubory ke stažení

Obchodní podmínky pro vydávání a používání In Karty jako elektronického peněžního prostředku uchovávajícího elektronické peníze – platí od 8.11.2017

327 kB (pdf) Stáhnout

Snadný nákup s elektronickou peněženkou

Elektronickou peněženkou na In Kartě lze platit vnitrostátní i mezinárodní jízdenky, rezervační doklady a zboží.

U pokladní přepážky vybavené čtečkou můžete uplatnit reklamaci platby elektronickou peněženkou.

S elektronickou peněženkou na In Kartě můžete platit:

  • u pokladních přepážek vybavených čtečkou
  • u průvodčích ve vlaku
  • v automatech na jízdenky

Elektronickou peněženku NELZE použít k platbám na eshopu ČD.

Převod zůstatku elektronických peněz

Peníze uložené na In Kartě s aktivovanou elektronickou peněženkou lze převést i na jinou In Kartu (např. při skončení platnosti In Karty).

Převod zůstatku elektronických peněz na jinou In Kartu je proveden zdarma.

1. Okamžitý převod zůstatku elektronických peněz platné In Karty na jinou In Kartu

Okamžitý převod lze uskutečnit z platné (neblokované) In Karty s funkčním čipem (zdrojová In Karta) na libovolnou jinou In Kartu (cílová In Karta).

Obecné podmínky pro okamžitý převod zůstatku elektronických peněz:

  • Před vlastním převodem se automaticky kredituje (dobije) elektronická peněženka na In Kartě případným zůstatkem účtu elektronických peněz a to až do výše maximálního limitu elektronické peněženky na In Kartě.
  • Převádí se částka, která je na „zdrojové“ In Kartě uložena v elektronické peněžence na In Kartě (v čipu).
  • Nepřevádí se neuplatněné poukazy k nabití, nároky na bonusy vzniklé od posledního připsání bonusů na účet elektronické peněženky do data převodu, popř. zůstatek účtu elektronické peněženky, který nebylo možné nabít do elektronické peněženky na In Kartě z důvodu naplnění limitu.
  • Neuplatněné poukazy k nabití elektronických peněz a nároky na bonusy zůstávají nadále vázány na zdrojovou In Kartu.
  • In Karta, na kterou se částka zůstatku elektronických peněz převádí, nemusí být při žádosti o převod fyzicky předložena, ale musí být platná a nesmí být blokována.
  • Zdrojovou In Kartu předá zákazník k uskutečnění převodu vždy pokladníkovi. Pokud se zůstatek elektronických peněz převádí na vydanou cílovou In Kartu a zákazník požaduje nahrání převáděné částky z účtu elektronických peněz do elektronické peněženky na In Kartě cílové In Karty, předá zákazník tuto In Kartu k provedení transakce pokladníkovi.

a) Okamžitý převod zůstatku elektronických peněz na duplikát In Karty před výdejem duplikátu

  • V případě žádosti o duplikát In Karty s ponecháním původní In Karty (např. změna jména) je nezbytné požádat o okamžitý převod zůstatku elektronických peněz zdrojové In Karty na duplikát ještě před výdejem duplikátu.
  • Pokud tak neučiníte, provede se při výdeji duplikátu automatická blokace zdrojové In Karty a převod zůstatku elektronických peněz se provede dle bodu 2.b.

b) Okamžitý převod zůstatku elektronických peněz na jinou In Kartu

  • Okamžitý převod zůstatku elektronických peněz na jinou kartu lze provést kdykoliv v době platnosti zdrojové In Karty.
  • Při převodu na jinou In Kartu se jedná o obdobu zpětné výměny a z těchto důvodů pokladník vždy vyžaduje prokázání totožnosti držitele zdrojové In Karty nebo zákonného zástupce dokladem totožnosti. Za doklad totožnosti se považují tyto doklady: občanský průkaz, pas, řidičský průkaz, u cizinců ze zemí EU také obvyklý platný doklad totožnosti vydávaným státní správou příslušné země (tzv. identity card).
  • Neuplatněné poukazy k nabití elektronických peněz a nároky na bonusy zůstávají nadále vázány na (platnou) zdrojovou In Kartu.
  • Po skončení platnosti původní (zdrojové) In Karty s automatickou blokací karty nebo při zablokování původní In Karty se při požadavku na převod zůstatku elektronických peněz postupuje dle bodu 2.d.

2. Převod zůstatku elektronických peněz z In Karty se skončenou platností nebo z blokované In Karty

a) Převod na duplikát In Karty při ztrátě nebo krádeži In Karty

  • Převod se uskuteční automaticky vždy po uplynutí 15 dnů ode dne zablokování původní In Karty.
  • Částka k převodu se vypočte s přihlédnutím k obchodním podmínkám.
  • Na účet elektronických peněz duplikátu In Karty se převede také případný zůstatek účtu elektronických peněz původní In Karty, přiznané bonusy, platné poukazy k nabití elektronických peněz vystavené k původní In Kartě a přiznané částky uplatněného práva z přepravní smlouvy jízdních dokladů hrazených elektronickou peněženkou původní In Karty.

b) Převod na duplikát In Karty v ostatních případech

  • Převod se uskuteční automaticky po uplynutí 7 dnů ode dne zablokování původní In Karty, ale připravujeme zkrácení doby převodu na 7 dnů.
  • Na účet elektronických peněz duplikátu In Karty se převede také případný zůstatek účtu elektronických peněz původní In Karty, přiznané bonusy, poukazy k nabití elektronických peněz vystavené k původní In Kartě a přiznané částky uplatněného práva z přepravní smlouvy jízdních dokladů hrazených elektronickou peněženkou původní In Karty.

c) Převod na pokračovací In Kartu

  • Převod se uskuteční automaticky po uplynutí 7 dnů po automatické blokaci původní In–karty z důvodu ukončení platnosti In Karty.
  • V ostatních případech blokace původní In Karty se převod uskuteční po uplynutí 15 dnů od zablokování In Karty, ale připravujeme zkrácení doby převodu na 7 dnů.
  • Na účet elektronických peněz pokračovací In Karty se převede také případný zůstatek účtu elektronických peněz původní In Karty, přiznané bonusy, platné poukazy k nabití elektronických peněz vystavené k původní In Kartě a přiznané částky uplatněného práva z přepravní smlouvy jízdních dokladů hrazených elektronickou peněženkou původní In Karty.

d) Převod zůstatku na jinou In Kartu

  • Převod lze uskutečnit na základě žádosti držitele uplatněné na pokladní přepážce.
  • Pokladník sepíše žádost o převod na tiskopis reklamační přihláška a vždy vyžaduje prokázání totožnosti držitele nebo zákonného zástupce dokladem totožnosti (občanským průkazem, pasem nebo řidičským průkazem, u cizinců EU také obvyklým platným dokladem totožnosti vydávaným státní správou příslušné země).
  • O převod lze rovněž požádat emailem na některou dále uvedenou adresu:
    osobnipreprava@opt.cd.cz
  • V emailové zprávě uveďte: číslo původní In Karty, příjmení, jméno, datum a místo narození držitele.
  • Dále uveďte číslo In Karty, příjmení, jméno, datum a místo narození držitele, na kterou se má zůstatek elektronické peněženky původní In Karty převést.
  • Převod se uskuteční nejdříve po uplynutí 7 kalendářních dnů od posledního dne platnosti In Karty a nejpozději do 30 dnů od sepsání reklamační přihlášky nebo doručení žádosti v souladu s reklamačním řádem In Karty.
  • Převede se částka zůstatku elektronické peněženky k poslednímu dni platnosti a částka zůstatku účtu elektronických peněz ke dni převodu.
  • Při jakýchkoliv problémech či nejasnostech týkajících se elektronické peněženky na In Kartě nás kontaktujte prostřednictvím Kontaktního formuláře.

Ceník In Karty bez slevových aplikací (s elektronickou peněženkou)

In Karta Cena
10 let
In Karta bez slevových aplikací (jen EPIK)
k prokázání věku dítěte nebo jako elektronická peněženka
100 Kč

Poplatky za převod a vyřízení reklamace zůstatku elektronických peněz (EP)

Druh poplatku Částka
Převod zůstatku EP na duplikát In Karty zdarma
Reklamace platební operace EP – oprava zůstatku EP při uznané reklamaci zdarma
Reklamace platební operace EP – při neuznané reklamaci 50 Kč
Zpětná výměna EP
Minimální hodnota EP pro zpětnou výměnu 200 Kč
Částka kryjící náklady nutné na provedení zpětné výměny EP 50 Kč

Poplatky za operace související se životním cyklem In Karty (např. výdej a aktivace In Karty, výdej duplikátu) se řídí tarifem TR 10. Poplatky za služby spojené s vydáním a používáním In Karty a částka kryjící náklady na zpětnou výměnu EP budou uhrazeny ze zůstatku EP v elektronické peněžence.

Alternativní nabídky

Otázky a odpovědi