Elektronická peněženka je součástí každé In Karty (kromě IN Business). Pokud jste si koupili některou z našich zákaznických aplikací (např. IN 25), aktivujte si elektronickou peněženku u pokladní přepážky. Aktivace probíhá vložením vkladu alespoň 100 Kč.
Elektronickou peněženku si můžete pořídit také samostatně, to znamená bez předchozího nákupu zákaznické aplikace. In Karta sloužící pouze jako elektronická peněženka stojí 100 Kč a platí 10 let. I na tuto kartu si kdykoliv můžete dokoupit některou z našich zákaznických aplikací.
In Karta s elektronickou peněženkou slouží také jako průkaz k prokazování věku dětí od 10 do 15 let. Vydáváme ji místo původních papírových průkazů s modrými pruhy.
Elektronickou peněženkou na In Kartě lze bez jakýchkoliv formalit zaplatit jízdné a přepravné ve vozidlech Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP) a ve vozidlech Dopravního podniku města Pardubic. Na pokladnách PMDP je možné rovně provést nabití peněženky s úhradou kredit v hotovosti popř. platební kartou, služba je na pokladnách PMDP zpoplatněna.
Elektronickou peněženkou na Plzeňské kartě lze bez jakýchkoliv formalit zaplatit služby poskytované ČD (jízdné, přepravné, zboží) ve stejném rozsahu a za stejných podmínek jako elektronickou peněženkou na In Kartě. Na pokladních přepážkách ČD lze elektronickou peněženku na Plzeňské kartě rovněž nabít úhradou kreditu v hotovosti nebo platební kartou.
Elektronická peněženka na In Kartě (EPIK) je elektronický platební prostředek.
Elektronické peníze (EP) jsou uloženy v tomto platebním prostředku, tedy přímo v čipu In Karty. Při dobíjení EPIK (kreditování) a placení (debetování) musí být In- karta vždy fyzicky přítomna (přiložena k funkční čtečce).
Podrobné podmínky pro používání EPIK upravují Obchodní podmínky pro vydávání a používání In Karty jako elektronického peněžního prostředku uchovávajícího elektronické peníze (OP EPIK).
Distribučními místy pro aktivaci elektronické peněženky, pro dobití elektronické peněženky, pro uplatnění reklamace platby elektronickou peněženkou a pro zpětnou výměnu peněz z elektronické peněženky jsou všechny pokladní přepážky vybavené prodejním systémem pro elektronický prodej jízdenek se čtečkou In Karet (všechny stanice s pokladní přepážkou ČD).
Ke každé EPIK je veden technický účet, který slouží k archivaci průběhu všech transakcí EPIK a je využíván pro řešení případů poškození, ztráty, krádeže In Karty s EPIK, pro podporu při řešení nestandardních transakčních stavů, pro poskytování informací zákazníkům, pro podporu bonusového programu, vyřizování práva z přepravní smlouvy a reklamací zboží. Dále je ke každé EPIK veden tzv. „účet EP“. Tento účet slouží k dočasnému ukládání EP před jejich fyzickým dobitím do čipu EPIK. Na tento účet jsou ukládány EP za přiznané bonusy za nákup jízdních dokladů, přiznané návratky z uplatněného práva z přepravní smlouvy, dobíjení EP na e-shopu ČD a pod.
Aktivaci a následné dobíjení EPIK lze provádět pouze ve stanicích vybavených pokladní přepážkou pro elektronický výdej jízdenek se čtečkou In Karet. Aktivaci EPIK lze provést pouze vkladem hotovosti v Kč nebo platební kartou, je-li tato služba u dané přepážky poskytována (stanice umožňující platbu platební kartou). Je také možné provést dobití účtu EP v e-shopu ČD a tím současně provést aktivaci EPIK.
Minimální hodnota vkladu při nabíjení je 100 Kč, maximální hodnota elektronických peněz uložených v elektronické peněžence na In Kartě odpovídá částce 150 EUR přepočtené na Kč dle aktuálního denního kurzu ČNB a vyplývá ze zákona č. 284/2009 Sb. o platebním styku.
Při dobíjení EPIK vždy zákazník předává In Kartu pokladníkovi k provedení kreditní transakce.Nabití EPIK z účtu EP provede prodejní systém automaticky v případě kladného zůstatku na účtu EP při jakémkoliv pokusu o transakci EPIK na pokladní přepážce. Pouze v tomto případě může při nabíjení EPIK přikládat In Kartu ke čtečce zákazník. Je také možné požádat pokladníka a provedení nabití EPIK z účtu EP samostatnou operací. O nabití EPIK zákazník vždy obdrží potvrzení na samostatném dokladu. Při dobíjení s úhradou kreditované částky platební kartou na pokladní přepážce zákazník standardně obdrží také účtenku z bankovního terminálu.
České dráhy umožňují v souladu se zákonem č. 284/2009 Sb. o platebním styku jednorázově vyčerpat vklad elektronických peněz na EPIK, a to formou tzv. zpětné výměny (ZPV). ZPV lze provést pouze na pokladních přepážkách s funkční čtečkou In Karet.
Při ZPV předává zákazník In Kartu vždy pokladníkovi. ZPV lze provést na základě žádosti držitele In Karty v době platnosti In Karty v nominální hodnotě za mince a bankovky nebo bezhotovostním převodem na účet držitele In Karty, popř. zákonného zástupce (u dětí mladších 15 let, popř. u dalších osob, u kterých je stanoven), který musí hodnověrným způsobem prokázat svoji totožnost dokladem vydaným orgány státní správy (občanský průkaz, cestovní pas, řidičský průkaz, průkaz o povolení k pobytu cizince v ČR nebo identifikačním dokladem občana jiné země EU).
Minimální částka zůstatku EP pro ZPV je 200 Kč. Částka úhrady nákladů na ZPV je 50 Kč (dle Obchodních podmínek). O provedení ZPV obdrží zákazník potvrzení.
Při placení přikládá In Kartu ke čtečce zákazník, pokladník je však vždy oprávněn požádat o předání In Karty a provést platební transakci sám.
Při nákupu pouze jedné vnitrostátní jízdenky je možné uskutečnit nákup metodou tzv. rychlé platby. Zákazník předem ohlásí nákup pouze jedné vnitrostátní jízdenky s úhradou EP. Při nákupu se In Karta přikládá ke čtečce pouze jednou a potvrzení o zaplacení je součástí vydané jízdenky. Na jízdence je navíc uvedena částka zůstatku EP.
V rámci jedné standardní platební transakce EP lze zakoupit až 5 položek. Při nákupu je proto nezbytné, aby zákazník pokladníkovi ohlásil zda bude nakupovat pouze jednu vnitrostátní jízdenku nebo více jízdních dokladů hrazených EP vždy před zahájením prodeje. Při nákupu více jízdních dokladů jednou platební transakcí je nutné přiložit na výzvu pokladníka In Kartu ke čtečce dvakrát, 1x při zahájení transakce, podruhé při vlastní úhradě. Není však nutné držet kartu u čtečky po celou dobu nákupu. Zákazník obdrží potvrzení o zaplacení celého nákupu jako samostatný doklad.
Zákazník ohlásí placení EP předem, In Kartu předává vždy průvodčímu.
Jednou platební transakcí EP lze uhradit pouze jednu jízdenku, potvrzení o zaplacení je součástí jízdenky.
V jízdenkovém automatu MOPAJ je možné jednou platební transakcí EP uhradit pouze jeden doklad, potvrzení o zaplacení je součástí dokladu.
Při uplatnění práva z přepravní smlouvy je přiznaný návratek z důvodu ochrany zákazníka zásadně vracen formou elektronických peněz na účet EP, kterou byl jízdní doklad uhrazen.
Není-li uplatněné právo z přepravní smlouvy vyřízeno na pokladní přepážce, přiznané návratky se vracejí na bankovní účet nebo na adresu uvedené v dokladu o přijetí uplatněného práva z přepravní smlouvy.
Při reklamaci zboží na pokladní přepážce je přiznaný návratek z důvodu ochrany zákazníka zásadně vracen formou elektronických peněz na účet EP, ze kterého byl jízdní doklad uhrazen.
Uplatnit reklamaci transakce EPIK lze standardně na pokladní přepážce v železniční stanici nebo e-mailem zaslaným na adresu osobnipreprava@opt.cd.cz. Reklamaci transakce lez rovněž podat prostřednictvím kontaktního formuláře.
Obchodní podmínky pro vydávání a používání In Karty jako elektronického peněžního prostředku uchovávajícího elektronické peníze – platí od 8.11.2017
251 kB (pdf) StáhnoutElektronickou peněženkou na In Kartě lze platit vnitrostátní i mezinárodní jízdenky, rezervační doklady a zboží.
Aktivovat elektronickou peněženku na In Kartě můžete u kterékoliv pokladní přepážky vybavené čtečkou. U pokladní přepážky vybavené čtečkou také můžete elektronickou peněženku dobít nebo uplatnit reklamaci platby.
Minimální hodnota vkladu při nabíjení je 100 Kč, maximální hodnota elektronických peněz uložených v elektronické peněžence na In Kartě odpovídá částce 150 EUR přepočtené na Kč dle aktuálního denního kurzu ČNB a vyplývá ze zákona č. 284/2009 Sb. o platebním styku. Dobíjení elektronické peněženky je možné hotovostí v Kč, ve vybraných stanicích také bankovní platební kartou a prostřednictvím účtu elektronické peněženky také v e-shopu ČD.
Elektronickou peněženku NELZE použít k platbám na eshopu ČD.
Peníze uložené na In Kartě s aktivovanou elektronickou peněženkou lze převést i na jinou In Kartu (např. při skončení platnosti In Karty).
Převod zůstatku elektronických peněz na jinou In Kartu je proveden zdarma.
Okamžitý převod lze uskutečnit z platné (neblokované) In Karty s funkčním čipem (zdrojová In Karta) na libovolnou jinou In Kartu (cílová In Karta).
Při jakýchkoliv problémech či nejasnostech týkajících se elektronické peněženky na In Kartě nás kontaktujte prostřednictvím Kontaktního formuláře.
In Karta | Cena |
---|---|
10 let | |
In Karta bez slevových aplikací (jen EPIK) k prokázání věku dítěte nebo jako elektronická peněženka |
100 Kč |
Druh poplatku | Částka |
---|---|
Převod zůstatku EP na duplikát In Karty | zdarma |
Reklamace platební operace EP – oprava zůstatku EP při uznané reklamaci | zdarma |
Reklamace platební operace EP – při neuznané reklamaci | 50 Kč |
Zpětná výměna EP | |
Minimální hodnota EP pro zpětnou výměnu | 200 Kč |
Částka kryjící náklady nutné na provedení zpětné výměny EP | 50 Kč |
Poplatky za operace související se životním cyklem In Karty (např. výdej a aktivace In Karty, výdej duplikátu) se řídí tarifem TR 10. Poplatky za služby spojené s vydáním a používáním In Karty a částka kryjící náklady na zpětnou výměnu EP budou uhrazeny ze zůstatku EP v elektronické peněžence.
Výhodou čipové In Karty je to, že umožní v době své platnosti nahrání několika různých aplikací bez nutnosti vyrábět vždy novou kartu. Tím, že všechny zákaznické In Karty mají stejnou vizuální podobu, tuto flexibilitu umožňují.
V termínu, který byl stanoven pro výdej hotové In Karty, se dostavíte do stanice, kterou jste si zvolil v žádosti. Čipová In Karta vám bude vydána po předložení průkazu totožnosti. Výdej duplikátu předběžné In Karty není možný.
Hotová In Karta je ve stanici výdeje připravena k vyzvednutí po dobu 3 měsíců. Po uplynutí této doby bude zablokována jako nevyzvednutá a odeslána ke skartaci. Pokud si v závažných případech (např. hospitalizace) nestihnete In Kartu vyzvednout ani v této lhůtě, je vhodné nás upozornit e-mailem na info@inkarta.cz.
Ztracenou nebo odcizenou hotovou In Kartu lze bezplatně zablokovat elektronicky na internetuinternetu nebo telefonicky na kontaktním centru tel. 221 111 122 po zadání hesla pro blokaci karty nebo osobně u kterékoliv pokladny ČD. Při zablokování a odblokování In Karty u pokladny musíte předložit osobní doklad. Při ztrátě, odcizení nebo poškození In Karty a následném požádání o vydání duplikátu In Karty obdržíte předběžnou In Kartu – duplikát jako dočasnou náhradu aplikace, kterou jste měl na ztracené In Kartě. Za vystavení duplikátu In Karty zaplatíte poplatek 150 Kč.
Zpracování žádosti, výroba a doručení hotové čipové In Karty do stanice určení trvá cca 28 dní. Na dobu výroby (pokud nepožádáte o kartu v předprodeji) obdržíte předběžnou In Kartu, která umožňuje využívat výhod příslušné aplikace (IN 25, IN 50, IN 100, nebo traťové jízdenky). Předběžnou In Kartu lze využívat ihned ve vnitrostátní přepravě.
In Kartu s vybranou slevovou aplikací si můžete koupit přímo přes internet v e-shopu ČDe-shopu ČD nebo v mobilní aplikaci Můj vlak. V případě požadavku na výrobu plastové In Karty si zvolíte stanici pro její vyzvednutí.