Slovensko – Prešov
Prešov (250 m n.m.) s téměř 90 tis. obyvatel leží ve východní části Slovenska na soutoku řek Torysa a Sekčov, v Košické kotlině, 30 km severně od Košic. Město je obklopené z východu Slanskými vrchy a ze západu Šarišskou vrchovinou. Prešov je administrativním centrem Prešovského kraje a centrem regionu Šariš.
Noční vlak EuroNight 442/443 nabízí přímé spojení z Prahy, Kolína, Pardubic a Olomouce do stanice Kysak, 17 km od Prešova. Z Kysaku navazují do Prešova pravidelné přípoje. Ve vlaku EN442/443 jsou řazeny lůžkové vozy kategorie Economy, Deluxe a lehátkové vozy.
Osobní vůz Bdtee 276
Vozy Bdtee 276 můžete využít v rychlících mezi Kolínem a Ústí nad Labem nebo z Brna přes Olomouc do Šumperka.
Motorové rychlíky 854
Motorové rychlíky 854
Rychlíky sestavené z motorového vozu a jednoho nebo více osobních vozů můžete využít na lince R22 Kolín – Česká Lípa - Rumburk. Obdobné soupravy, avšak bez 1. třídy, jsou provozovány i na linkách R26 Praha – Příbram – České Budějovice nebo R21 Praha – Turnov – Tanvald.
Bratislava nočním vlakem ČD
Slovensko – Bratislava
Bratislava je hlavní a největší město Slovenska. V metropoli na Dunaji, u hranic s Rakouskem a Maďarskem, žije cca 500 tis. obyvatel.
Dominantou Bratislavy je Bratislavský hrad se čtyřmi věžemi nad mohutným tokem Dunaje a monumentální zavěšený Most SNP, též nazývaný jako Nový most, vybudovaný přes řeku Dunaj v letech 1967 až 1972. Zajímavostí a turistickou atrakcí je restaurace s vyhlídkovou plošinou ve výšce 80 metrů v hlavním pylonu. Celková délka mostu, který spojuje centrum Bratislavy na levém břehu s Petržalkou na pravém břehu, je 430 m. Kvůli výstavbě musela ustoupit část historické Bratislavy se vzácnou synagogou.
Okolí Bratislavy bylo osídleno již v dobách neolitu, souvislé osídlení je však datováno až z období let 400 př. n. l. až 50 př. n. l., tehdejšími obyvateli byli Keltové a byly nalezeny pozůstatky keltského oppida s vlastní mincovnou. Později byla oblast osídlena Germány na tehdejší hranici Římské říše. V 7. století se město stalo součástí Sámovy říše a později Nitranského knížectví. V 9. století bylo připojeno k říši Velkomoravské.
Přímý noční spoj IC 575 / EN 477 nabízí přímé spojení z Prahy, Kolína, Pardubic do Bratislavy s příjezdem v 5 hodin 54 minut. Ve vlaku jsou řazeny lůžkové vozy kategorie Economy.
Štúrovo nočním vlakem ČD
Slovensko – Štúrovo
Štúrovo (maďarsky Párkány) je slovenské město v okrese Nové Zámky v Nitranském kraji. Leží na levém břehu řeky Dunaje, který zde tvoří slovensko-maďarskou hranici. S maďarským městem Ostřihom (Esztergom) na druhém břehu Dunaje je město spojeno mostem Márie Valérie, nejmladší dcery císaře Františka Josefa I. Po dlouhých 57 let bylo spojení mezi městy přerušeno (most byl poškozen v roce 1944 ustupující německou armádou), k obnově mostu došlu až v roce 2001. Ve městě žije okolo 10 tis. obyvatel.
Město je vyhledáváno milovníky termálních pramenů, termální koupaliště Vadaš je turisticky nejnavštěvovanějším místem ve městě, první bazén byl postaven v roce 1952. Termální pramen s teplotou vody 39,7°C v hloubce 130 m a s vydatností 70 l/s byl navrtán v roce 1973.
Přímý noční spoj IC 575 / EN 477 nabízí přímé spojení z Prahy, Kolína, Pardubic do Bratislavy s příjezdem v 7 hodin 24 minut. Ve vlaku jsou řazeny lůžkové vozy kategorie Economy.
Liptovský Mikuláš nočním vlakem ČD
Slovensko – Liptovský Mikuláš
Liptovský Mikuláš, okresní město s cca 30 tis. obyvatel, se nachází v Liptovské kotlině pod Nízkými a Západními Tatrami na řece Váh, v blízkosti vodní nádrže Liptovská Mara. Nedaleko města naleznete termální aquapark Bešeňová, na úpatí Nízkých Tater největší slovenský skiareál Chopok. Liptovský Mikuláš je výchozím místem pro turistiku v Západních Tatrách (Roháčích) a také po hřebeni Nízkých Tater v oblasti vrcholů Chopok (2024 m) a Ďumbier (2043 m).
Noční vlak EuroNight 442/443 nabízí přímé spojení z Prahy, Kolína, Pardubic a Olomouce. Ve vlaku jsou řazeny lůžkové vozy kategorie Economy, Deluxe a lehátkové vozy.
Spišská Nová Ves nočním vlakem ČD
Slovensko – Spišská Nová ves
Spišská Nová Ves (430 m n.m.) je centrem Spíše a leží na řece Hornád v Hornádské kotlině. První zmínky o městě jsou z roku 1268. Dominantou města je gotický farní kostel Nanebevzetí P. Marie, jehož novogotická věž je nejvyšší stavbou (87 m) svého druhu na Slovensku. V historickém centru se dochovaly renesanční a gotické domy.
Město je výchozím místem pro turistiku do oblasti roklin a soutěsek Národního parku Slovenský ráj.
Noční vlak EuroNight 442/443 nabízí přímé spojení z Prahy, Kolína, Pardubic a Olomouce. Ve vlaku jsou řazeny lůžkové vozy kategorie Economy, Deluxe a lehátkové vozy.
Košice nočním vlakem ČD
Slovensko – Košice
Košice jsou nejvýznamnějším městem a centrem východního Slovenska. Jsou druhým nejlidnatějším městem Slovenska s cca 240 tis. obyvatel, v celé aglomeraci žije přes půl milionu obyvatel. Ve městě sídlí Ústavní soud SR a další významné kulturní instituce jako Státní divadlo Košice, Státní filharmonie Košice a tři univerzity.
Město je významnou křižovatkou mezi Evropou a Ukrajinou, v blízkosti maďarských hranic. Průmyslovou dominantou v západním předměstí jsou železárny a hutní komplex, kam je dovážena železná ruda z Ukrajiny po širokorozchodné železnici.
Město má bohatou historii počínající rokem 1230, kterou dokládají historické památky a domy v centru města, především architektonicky vzácné gotické, barokní a klasicistní budovy, které tvoří největší městskou památkovou rezervaci na Slovensku. Její nejvýznamnější dominantou je největší gotická katedrála na Slovensku, katedrála svaté Alžběty.
Noční vlak EuroNight 442/443 nabízí přímé spojení z Prahy, Kolína, Pardubic a Olomouce. Ve vlaku jsou řazeny lůžkové vozy kategorie Economy, Deluxe a lehátkové vozy. Mezi Prahou a Košicemi je možné využít produkt Autovlak ČD, který cestujícím nočního spoje umožňuje přepravovat svoje automobily a motocykly.
Michalovce nočním vlakem ČD
Slovensko – Michalovce
Michalovce jsou okresní město a centrum regionu Zemplín na východním Slovensku. Michalovce leží cca 60 km východně od Košic, 30 km od ukrajinské hranice. Městem protéká řeka Laborec. Nedaleko města se nachází Zemplínská šírava, jedna z největších vodních ploch na Slovensku a oblíbená rekreační oblast.
Oblast je osídlená již od počátku neolitu, zmiňovaná jsou zde i halštatská sídliště, podle archeologických výzkumů je doložena existence románské rotundy ve 12. století. Písemné zmínky o městu pochází až od roku 1244, získání městských práv v roce 1418.
Noční vlak EuroNight 442/443 nabízí přímé spojení z Prahy, Kolína, Pardubic a Olomouce. Ve vlaku jsou řazeny lůžkové vozy kategorie Economy, Deluxe a lehátkové vozy.
Poprad nočním vlakem ČD
Vlakem do Tater na pro nás nejdostupnější velehory
Poprad (672 m n.m.) je velmi dobře dostupný vlakem – denním spojem kategorie Super City Pendolino a vlakem EuroNight EN442/443. Známky osídlení pocházejí již z pravěku – v Muzeu podtatranského regionu můžete spatřit lebku neandertálského člověka nalezenou na jižním okraji města v roce 1926.
Na dohled od města jsou vidět Vysoké Tatry se svými štíty a není divu, že Poprad je hojně navštěvován turisty mířícími do slovenských velehor. Z železniční stanice Poprad-Tatry navazují vlaky Tatranské elektrické železnice (TEŽ) na Štrbské Pleso nebo do Starého Smokovce.
Noční vlak EuroNight 442/443 nabízí přímé spojení z Prahy, Kolína, Pardubic a Olomouce. Ve vlaku jsou řazeny lůžkové vozy kategorie Economy, Deluxe a lehátkové vozy. Mezi Prahou a Popradem je možné využít produkt Autovlak ČD, který cestujícím nočního spoje umožňuje přepravovat svoje automobily a motocykly.