Osobní údaje zpracováváme pouze na základě a v rozsahu dovoleném obecným nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 2016/679, o ochraně osobních údajů a předpisů souvisejících. To platí i pro veškeré zpracovatele, kteří osobní údaje zpracovávají v souladu s našimi pokyny.
Veškeré informace týkající se osobních údajů zpracovávaných ČD, stejně jako aktualizace těchto podmínek, najdete rovněž na www.cd.cz/pravasubjektu.
Správcem osobních údajů zpracovávaných v souvislosti s Portálem (soubor internetových stránek, mobilních aplikací a služeb, které jsou umístěny na internetové adrese www.cd.cz) je společnost České dráhy, a.s., IČO: 709 94 226, se sídlem Nábřeží L. Svobody 1222, 110 15 Praha 1, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl B, vložka 8039.
Ohledně záležitostí souvisejících se zpracováním osobních údajů můžete kontaktovat pověřence pro ochranu osobních údajů působícího v ČD na e-mailu: dpo@cd.cz.
Údaje: jméno, příjmení, e-mail, heslo, údaje o nákupu jízdních dokladů, jejich druhu, frekvenci nákupu, využívaných slevách, a
případné další údaje v závislosti na vašem nastavení služeb a aplikací: číslo mobilního telefonu, číslo průkazu, číslo registrované In Karty, údaje o obchodní společnosti zákazníka (firma, adresa, telefonní číslo), místní a časové preference výluk vlaků
zpracováváme výhradně k těmto účelům:
… abychom splnili naše povinnosti ze Smlouvy o využívání Portálu a přepravní smlouvy
… abychom splnili naše povinnosti z právních předpisů
Pro účely marketingu využíváme profilování, tedy automatizované zpracování osobních údajů, které hodnotí aspekty vztahující se k zákazníkovi, a které nám umožňuje vytvořit nabídku produktů či služeb přizpůsobenou zákazníkovi zejména podle věku a nákupní historie zákazníka. Zasílání obchodních nabídek však můžete odmítnout kdykoli a zcela zdarma prostřednictvím odkazu v každém e-mailu.
… abychom vám mohli poskytnout vždy nejvíce přívětivou podobu webu nebo mobilní aplikace
… abychom mohli upravit nabídku vlakových spojů podle oblíbenosti apod.
… abychom mohli zasílat obchodní nabídky a slevy odpovídající konkrétnímu zákazníkovi, např. studentům akce přes letní prázdniny apod.
(dle právních předpisů máme na uvedeném zpracování oprávněný zájem a můžeme jej provádět i bez vašeho výslovného souhlasu)
Tyto údaje: využití jízdních dokladů v konkrétním vlakovém spoji a časové a místní detaily tohoto spoje včetně údaje o kontrole jízdního dokladu a údaje o zvolené třídě, zpracováváme pouze pokud nám k tomu udělíte souhlas, a to výhradně k těmto k účelům:
Pro účely marketingu využíváme profilování, tedy automatizované zpracování osobních údajů, které hodnotí aspekty vztahující se k zákazníkovi, a které nám umožňuje vytvořit nabídku produktů či služeb přizpůsobených konkrétnímu zákazníkovi, a to díky údajům o cestovním chování nad rámec základních údajů ve spojení s nimi. Zasílání obchodních nabídek však můžete odmítnout kdykoli a zcela zdarma prostřednictvím odkazu v každém e-mailu.
… abychom mohli zasílat pouze obchodní nabídky a slevy přizpůsobené vašim předchozím cestovním preferencím a ušetřili vás nabídek, které pro vás s největší pravděpodobností nejsou nikterak zajímavé
Osobní údaje poskytujeme výhradně:
Seznam všech zpracovatelů je dostupný na https://www.cd.cz/assets/info/cim-se-ridime/zpracovatele-osobnich-udaju.pdf.
Osobní údaje mohou být poskytnuty i orgánům veřejné moci v případě, že je to nezbytné pro ochranu před vznikem nedůvodné újmy na svobodě, životě, zdraví nebo vlastnictví jiného, vyžadují-li to právní předpisy.
Zpracování osobních údajů ukončíme po skončení vašeho smluvního vztahu s ČD založeného registrací na Portálu (souhlasem s Podmínkami provozu a ochranou osobních údajů při využívání portálu osobní přepravy Českých drah, a.s.) tedy zrušením registrace, nejpozději však uplynutím 12 měsíců ode dne uplatnění jízdního dokladu zakoupeného v e-shopu před zrušením registrace. Archivaci údajů uvedených na jízdních dokladech (daňových dokladů) však ukončíme po uplynutí 10 let od jejich vystavení. V případě, že účel zpracování pomine dříve, ukončíme zpracování vašich osobních údajů pro tento zaniklý účel i před koncem smluvního vztahu. Zpracování osobních údajů získaných na základě souhlasu ukončíme pro daný účel, jakmile odvoláte svůj souhlas.
Ohledně svých osobních údajů máte vůči nám tato práva:
Máte právo na informaci, zda zpracováváme vaše osobní údaje, stejně jako na poskytnutí kopií vašich osobních údajů a podrobností zpracování. Stejně tak máte právo na přístup ke katalogu vašich práv – oprava, výmaz, omezení zpracování, vznést námitku, podat stížnost u dozorového úřadu.
Máte právo na opravu nepřesných osobních údajů i na doplnění neúplných osobních údajů. To např. znamená, že kdykoli změníte e-mail nebo telefonní číslo, vždy je ihned opravíme, abychom zajistili bezproblémovou komunikaci. O změnách ve vašich osobních údajích nás proto prosím vždy informujte.
Domníváte-li se, že náš oprávněný zájem na zpracovávání vašich osobních údajů v případech, kdy tak můžeme činit i bez vašeho souhlasu, není opodstatněný, zejména pro účely marketingu, máte právo vznést námitku proti zpracování osobních údajů, včetně profilování. Váš požadavek posoudíme a shledáme-li, že náš zájem na dalším zpracování nepřevyšuje váš zájem na jeho ukončení, zpracování vašich osobních údajů ukončíme. V případě námitky proti marketingu zpracování ukončíme neprodleně.
Máte právo na to, abychom omezili zpracování osobních údajů pouze na jejich uložení a zřejmé odlišení od ostatních zpracovávaných osobních údajů, když se domníváte, že:
Máte právo na to „být zapomenut“, tedy právo na to, abychom vymazali veškeré vaše osobní údaje, když již nejsou potřebné pro účely, pro které byly zpracovávány, a neexistuje právní titul pro další zpracovávání a samozřejmě i v případě, že osobní údaje byly zpracovány protiprávně. Vaše osobní údaje vymažeme také v případě, jsou-li zpracovávány na základě souhlasu, pokud tento souhlas odvoláte. Dále budou vymazány, pokud vznesete námitku proti zpracování, pokud dospějeme k závěru, že náš oprávněný zájem nepřevažuje nad vaším zájmem na ukončení zpracování (v případech, kdy jsou vaše osobní údaje zpracovávány na základě našeho oprávněného zájmu), anebo vznesete-li námitku proti jejich zpracování pro účely přímého marketingu. Vaše osobní údaje rovněž vymažeme, bude-li nám v souladu s právem uložena taková povinnost.
Vaše osobní údaje však nemohou být vymazány, existují-li důvody, pro které je možné pokračovat ve zpracování i přes vaši žádost, zejména pro nezbytnost dalšího zpracování k určení, výkonu nebo obhajobě našich právních nároků, splnění naší právní povinnosti nebo pro výkon práva na svobodu projevu a informace, stejně jako pro vědecký či historický výzkum či pro statistické účely, popř. archivace pouze ve veřejném zájmu. Není-li však další zpracování nezbytné, vyhovíme vaší žádosti neprodleně.
Máte právo „odnést si“ svoje osobní údaje od nás k jinému správci. Takto lze přenést všechny osobní údaje, které zpracováváme automatizovaně, na základě Vašeho souhlasu nebo smlouvy. Veškerá data vám či novému správci zpřístupníme ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu. Dokončení procesu přenesení je však na vašem novém správci a jeho technické vybavenosti, aby mohl údaje zjednodušeně řečeno přečíst a pracovat s nimi, to nemůžeme garantovat.
Pokud vaše osobní údaje zpracováváme na základě vašeho souhlasu, můžete jej jednoduše kdykoliv odvolat. Jakmile vaše odvolání obdržíme, nebudeme již pro tyto účely vaše osobní údaje zpracovávat. V kapitole uplatnění práv zákazníka najdete postupy odvolání souhlasu.
Jste-li přesvědčeni, že byla porušena vaše práva vyplývající z právních předpisů, můžete se se stížností obrátit přímo na dozorový úřad v některém členském státě Evropské unie, zejména v členském státě svého obvyklého bydliště, místa výkonu zaměstnání nebo místa, kde došlo k údajnému porušení. Jako dozorový úřad působí v České republice Úřad pro ochranu osobních údajů.
Práva zákazníka vztahující se k osobním údajům, vč. odvolání souhlasu, můžete uplatnit kdykoli níže uvedenými způsoby, které zajistí nejrychlejší vyřízení vašeho požadavku:
Pro uplatnění vašich práv jsme připravili Formulář pro uplatnění práv zákazníka ohledně osobních údajů, můžete však zaslat i vlastní žádost. Pro vyhovění vašim požadavkům však musíme ze všeho nejdříve ověřit, že žadatelem jste opravdu vy. Jedině tak zabráníme zneužití vašich osobních údajů třetí osobou, nevratné změně v osobních údajích nebo dokonce jejich ztrátě. Dokumenty proto musí být opatřeny vaším zaručeným elektronickým podpisem v případě, že je nahráváte na web nebo zasíláte e-mailem. V případě, že jste držitelem In Karty, můžete dokumenty po přihlášení na Portálu nahrát bez tohoto podpisu. Dokumenty rovněž můžete zaslat jako listovní psaní, které opatříte svým úředně ověřeným podpisem. Do předmětu komunikace či na obálku prosím vždy uvádějte „GDPR“.
Pokud práva uplatníte osobně na podatelně v našem sídle na adrese České dráhy, a.s., Generální ředitelství, Nábřeží Ludvíka Svobody 1222, 101 15 Praha 1, bude pro ověření totožnosti požadováno pouze předložení vašeho dokladu totožnosti vydaného orgánem státní správy.
Ačkoli vám chceme umožnit co nejjednodušší způsob uplatnění vašich práv, musíme eliminovat riziko neoprávněných zásahů do zpracování vašich osobních údajů. Proto v případě, že budeme mít pochybnosti o tom, že požadavek uplatňujete vy, dotážeme se vás na další údaj/e.
Poskytnutí většiny vašich osobních údajů, které o vás zpracováváme, je nezbytné pro plnění našich právních povinností nebo plnění smlouvy, kterou s vámi máme uzavřít, a tudíž máte povinnost nám tyto osobní údaje poskytnout. V případě neposkytnutí těchto osobních údajů vám nebudeme moci zpřístupnit požadovanou službu.
V případě úspěšného uplatnění práva na výmaz všech osobních údajů pro všechny uvedené účely, dochází k ukončení smluvního vztahu zákazníka a ČD založeného registrací na Portálu i smluvních vztahů touto smlouvou podmíněných.