
Co je firemní účet na e-shopu?
Podnikáte a často cestujete? Nebo posíláte své zaměstnance na služební cesty? Jezděte vlakem a nakupujte jízdenky v e-shopu jako firma se slevou až 10 %.
Kde a jak získat firemní účet do e-shopu ČD?
Co získá vaše firma registrací na e-shopu ČD?
- sleva až 10 % při nákupu v e-shopu
- nákup jízdenek z pohodlí domova či kanceláře 24 hodin denně
- stálý přehled o nakoupených jízdenkách
- vždy doporučení nejvýhodnější jízdenky
- vnitrostátní místenky zdarma, vyjma vlaků SC Pendolino a Business oddílů ve vlacích railjet
- možnost platby na fakturu
Slevové schéma pro firmy na e-shopu ČD
Výše slevy | Po dosažení hodnoty nákupu |
---|---|
4 % | Při registraci do e-shopu jako firma. Základní výše slevy pro firemní zákazníky. |
5 % | 50 000 Kč |
6 % | 100 000 Kč |
7 % | 150 000 Kč |
8 % | 200 000 Kč |
9 % | 250 000 Kč |
10 % | 300 000 Kč |
Roční evaluace: Vždy k 1.1. každého roku bude účet firmy vynulován a bude uplatňována sleva, pro kterou se firma kvalifikuje k 31.12. předchozího roku.
Dokumenty programu pro firmy
Podmínky ochrany osobních údajů k programu "ČD Firmám"
Všeobecné obchodní podmínky e-shop ČD k programu „ČD Firmám“
Jak se na e-shopu zaregistrovat jako firma?
Již mám registraci v e-shopu ČD
Jste-li již v e-shopu ČD registrován jako fyzická osoba, můžete ve svém uživatelském profilu svoji registraci snadno rozšířit. Zde zadáte údaje o vaší firmě. Následně aktivujeme vaši firemní registraci a nákupy se vám budou načítat. Ve svém uživatelském profilu pak kdykoliv můžete upravit svoje údaje. Na stejném místě pak uvidíte i součet vašich nákupů a dosaženou slevu pro další nákupy v e-shopu.
- Pokud máte aktivní Věrnostní program ČD Body, tento ukončete. Ukončením programu se bodové konto anuluje.
- Pokud máte aktivní platební nástroj ČD Kredit a chcete požádat o platby na fakturu, před podáním žádosti tento ukončete
- Ve svém uživatelském profilu zadejte vaše firemní údaje a odešlete žádost
- Vaše žádost o účast ve firemním programu čeká na schválení
- Pokud jste požadoval platbu na fakturu, potvrďte zaslaný ověřovací e-mail
- O schválení registrace jste informován e-mailem
Registraci v e-shopu ČD ještě nemám
Nejste-li dosud registrován, je třeba se nejdříve zaregistrovat jako fyzická osoba. Po zadání registračních údajů je nutná aktivace vašeho nového účtu pomocí odkazu, který obdržíte e-mailem. Pro přihlášení pak můžete použít přihlašovací box, který najdete na každé stránce vpravo nahoře. Zde se pak kliknutím na jméno dostanete do svého uživatelského profilu, kde můžete zadat i údaje o vaší firmě. Následně aktivujeme vaši firemní registraci a nákupy se vám budou načítat. Ve svém uživatelském profilu pak kdykoliv můžete upravit svoje údaje. Na stejném místě pak uvidíte i součet vašich nákupů a dosaženou slevu pro další nákupy v e-shopu.
- Na www.cd.cz/eshop proveďte registraci, nejdříve na fyzickou osobu
- Zadaná emailová adresa bude sloužit k zasílání jízdních dokladů i ve firemním programu
- Věrnostní program ČD Body neaktivujte
- Po schválení registrace na fyzickou osobu ve svém uživatelském profilu zadejte firemní údaje a odešlete žádost
- Vaše žádost o účast ve firemním programu čeká na schválení
- Pokud jste požadoval platbu na fakturu, potvrďte zaslaný ověřovací e-mail
- O schválení registrace jste informován e-mailem
Další informace
Nákladová střediska
U každého firemního účtu je možno vytvořit omezený počet Nákladových středisek a podle těchto středisek pak jednotlivé nákupy identifikovat. Jednotlivá střediska můžete libovolně pojmenovat max. 10 alfanumerickými znaky.
- Nákladová střediska je možno přidávat či rušit v uživatelském profilu v sekci Firemní údaje
- K jednomu nákupu lze přiřadit pouze jedno Nákladové středisko. Chcete-li zakoupit jízdenky pro více středisek, je nutno dokončit nákup pro jedno středisko a pak nakoupit pro další.
Administrátor a Disponenti
- Má-li vaše společnost více poboček, či nákupčích, kteří zajišťují cesty pro svůj okruh zaměstnanců, můžete si k jednomu účtu zřídit více přístupů. Nakupovat tak budete z jednoho účtu, avšak každý se svými vlastními přihlašovacími údaji.
- Každý účet může mít více přístupů prostřednictvím Disponentů a jednoho Administrátora (vlastník firemního účtu)
- Administrátor ve svém uživatelském profilu v sekci Firemní údaje zvolí dlaždici Disponenti
- Zadáním e-mailové adresy požadovaného uživatele (Disponenta) jej přizve k účasti ve firemním programu u účtu, jehož je Administrátor
- Email je doručen pouze Disponentovi, jež je registrován v e-shopu ČD
- Zda má požadovaný Disponent registraci, musí Administrátor ověřit před odesláním žádosti, o této skutečnosti není z důvodu ochrany dat informován
- Disponent žádost o účast potvrdí kliknutím na zaslaný aktivační e-mail
- Administrátor finálně verifikuje účast Disponenta ve firemním programu
- Každý Disponent provádí nákupy na své přihlašovací údaje, avšak pod firemním účtem Administrátora
- Změny kmenového firemního účtu může provádět pouze Administrátor, který administraci může předat jednomu z Disponentů, který se tímto krokem stane Administrátorem
- Přidávání, verifikace a odebírání Disponentů, včetně předání administrace probíhá na stejném místě – v uživatelském profilu v sekci Firemní údaje, dlaždice Disponenti
Platba a fakturace
Jízdní doklady je možno v e-shopu ČD hradit několika způsoby. Způsob platby se volí ve finální části nákupu.
1) platební kartou
2) účtem ČD Kredit
3) platba na fakturu
- O možnost hradit nákupy v e-shopu ČD na fakturu lze požádat v uživatelském profilu v sekci Firemní údaje a to jak při podání žádosti o vstup do korporátního programu, tak dodatečně
- Povolení plateb na fakturu podléhá schválení ČD
- Platby na fakturu není možné kombinovat s platební kartou či ČD Kreditem
- Disponenti jsou vázáni možnostmi platby účtu Administrátora
- Pokud má Administrátor povoleny platby na fakturu, Disponenti mohou nakupovat pouze na fakturu, která je svázána s účtem Administrátora
- Při platbě na fakturu nevolíte způsob platby, tento je po přihlášení nastaven automaticky. Jízdenku tak obdržíte bez nutnosti okamžité úhrady.
Fakturace
Fakturace probíhá na měsíční bázi, souhrnně za všechny uskutečněné nákupy v daném období
- Faktury jsou zasílány výhradně elektronicky na e-mail uvedený při podání žádosti. Tento e-mail je možno dodatečně změnit
- V případě účtu s Disponenty je faktura zasílána pouze Administrátorovi, souhrnně za nákupy uskutečněné Administrátorem a všemi Disponenty
- Splatnost vystavených faktur je 14 dnů
U dříve zřízených uživatelských účtů, kde zasílání faktur doposud probíhá v listinné podobě, je přechod na elektronické zasílání faktur umožněn zadáním e-mailové adresy k fakturaci a to v uživatelském profilu v sekci Firemní údaje
Blokace fakturace
- V případě, kdy není provedena včasná úhrada vystavené faktury, je platba na fakturu u daného účtu blokována
- Po dobu blokace je umožněna pouze platba platební kartou
- Po úhradě dlužné částky je platba na fakturu upět umožněna
- V případě opakovaných pozdních úhrad je platba na fakturu zrušena
Aplikace Můj vlak
Aplikace Můj vlak je díky preferenci odbavení na několik kliknutí určena výhradně pro fyzické osoby. Firemní účet v této aplikaci není možno spravovat. Pokud se přesto rozhodnete tuto aplikaci využívat, je nutno počítat minimálně s těmito omezeními:
- Při nákupu nebude akceptována a aplikována dosažená procentní sleva
- Aplikace neumožňuje platby na fakturu
- O úpravě prostředí pro potřeby firemních zákazníků neuvažujeme
Nenašli jste požadované informace
kontaktujte nás na obchod@gr.cd.cz
Pozastavení fakturace
Byl Vám doručen email s informací, že Vaše fakturace byla pozastavena/blokována z důvodu dlužné částky či opakované pozdní úhrady?
Příčiny mohou být:
- faktura dosud nebyla uhrazena
- faktura byla uhrazena po termínu splatnosti
- faktura byla uhrazena pod nesprávným VS
- faktura byla uhrazena na nesprávný účet
Nejedná-li se o opakované problémy s úhradou, bude možnost fakturace obnovena nejbližší pracovní den po připsání dlužné částky na náš účet.
U opakovaných případů může být platba na fakturu blokována trvale, viz. Všeobecné obchodní podmínky e-shop ČD k programu „ČD Firmám“
Potřebujete opakovaně zaslat předmětnou fakturu, nebo řešit věci týkající se fakturace?
- kontaktujte naše kolegy z účetního oddělení na fakturace@opt.cd.cz
Pro ostatní dotazy nás kontaktujte na obchod@gr.cd.cz