V letní sezóně od 3. května do 4. října 2024 společnot ZSSK vypravuje 3x týdně z Bratislavy a Vídně vlak s lůžkovými, lehátkovými vagóny s možností přepravy automobilů a motocyklů (nakládka pouze ve Vídni). Více na https://www.zssk.sk/split/
Začátkem května jsme v našem brněnském středisku údržby přivítali studenty Střední školy Tišnov.
Divadelní představení „Nejlokomotivovatější lokomotiva“
Máte rádi pohádky o mašinkách? Nebo hledáte zábavu pro vaše děti? Přijďte se podívat na divadelní představení
„Nejlokomotivovatější lokomotiva“ na hlavním nádraží v Praze.
České dráhy zahajují oslavy 100. výročí vzniku Československa
Při příležitosti 100. výročí vzniku Československé republiky chystají České dráhy několik projektů, které připomenou jak historii státních drah, tak úlohu, kterou železnice sehrála v běhu dějin republiky. Program začíná komentovanými prohlídkami historických salonků na pražském hlavním a Masarykově nádraží. V průběhu roku národní dopravce nabídne další projekty, na jejichž realizaci úzce spolupracuje s řadou partnerů, zejména Národním technickým muzeem a Československou obcí legionářskou.
1938: 167 dnů falešných nadějí
Mnichovská dohoda a následné odstoupení pohraničí ČSR nacistickému Německu znamenaly radikální zásah nejen do životů desítek tisíc rodin, ale i těžko zhojitelnou ránu pro celistvost československé železniční sítě. Některé tratě byly několikrát přerušeny novou státní hranicí, čímž bylo cestování výrazně komplikovanější, či dokonce nemožné. To však byl problém jen všední, protože vyvolení už věděli, že dny 2. republiky nebudou plynout dlouho. Nakonec jich bylo pouhých 167.
1948: Do ruda!
Když jsme připravovali do kalendáře mapujícího klíčové okamžiky republiky obraz stylizovaný do roku 1948, nemohli jsme se nevěnovat nejznámějšímu atributu dané doby – rudé hvězdě. Pěticípý symbol socialismu se stal nedílnou součástí nejen lokomotiv, ale i uniforem a dalších drážních propriet na dlouhých 40 let. A dodnes vzbuzuje vášně. Některé propagandistické proklamace na železnici byly však ještě absurdnější.
Výluka mezi Prahou a jižními Čechami od 2. dubna
Od 2. dubna do 30. června 2022 bude probíhat výluka Správy železnic v úseku Votice – Sudoměřice u Tábora na trati Praha – České Budějovice.
Jak se ČSD vypořádaly s nedostatkem lokomotiv
Nedlouho po vzniku samostatných ČSD v roce 1918 začalo vedení drah řešit akutní nedostatek rychlíkových lokomotiv. Dráhy totiž zdědily po KkStB a MÁV po Bavorsku druhou nejrozsáhlejší evropskou síť místních drah. Vozidlový park byl navíc zastaralý a bylo nutné jej sjednotit.
Vlakem do Polska
Nová linka až k Baltskému moři!
Do Polska se dostanete pohodlně několikrát denně přímými vlaky EuroCity. Pro noční cestu můžete využít přímé lůžkové vozy. Spojení v příhraničí pak zajišťují osobní vlaky.
Vyzkoušejte si sami, jaké ceny jízdenek teď nabízíme
Vyhledat spojení a koupit jízdenku
Jedete do Polska?
Do Polska se dostanete pohodlně několikrát denně přímými vlaky EuroCity. Pro noční cestu můžete využít přímé lůžkové vozy. Spojení v příhraničí pak zajišťují osobní vlaky.
-->
Vlaky EC/IC v tuzemsku: první závan komfortu
Dnes se nad nimi už nikdo nepozastaví, na začátku 90. let ale představovaly výrazný posun v poskytovaném komfortu. Od první jízdy vlaků kategorie EuroCity (EC) a InterCity (IC) na našem území uplynulo více než čtvrtstoletí.