Provozování Autovlaku má v historii ČD nezanedbatelné místo. První opustil Prahu před pětačtyřiceti lety – na zkušební jízdu ze Smíchova do Zdic a zpět vyjel 3. dubna 1973. V soupravě byly zařazeny plošinové vozy řady Leleqr zapůjčené z NDR a lehátkové vozy. Zkouška tehdy dopadla na výbornou, VAUS (vlakové automobilové spoje) poprvé vyjely 23. června do Varny. Posádky tak mohly překonat velkou vzdálenost v lehátkových vozech. Sezonní přeprava skončila 18. srpna.
Vánoce 1938. Mladý britský makléř jménem Nicolas Winton se chystá na dovolenou ve švýcarských Alpách, ale jeden telefon od přítele jej nasměruje do Prahy. V tu chvíli ještě netuší, že v srdci Evropy pomůže s organizací dechberoucí humanitární akce na samém pokraji běsnění 2. světové války. Díky němu a jeho spolupracovníkům odvezly vlaky z Prahy do bezpečí hrdého Albionu na 669 většinou židovských dětí. Svět se o tomto neuvěřitelném příběhu dozví až o 50 let později.
1975: Dík Magorům!
Co bylo symbolem sedmdesátých let v tehdejším Československu? Zřejmě šedá každodennost normalizace, kterou by se nám ale podařilo vizuálně ilustrovat jen těžko. Proto jsme si pro jeden z obrazů kalendáře Českých drah vybrali jiný, vizuálně velmi výrazný motiv – domácí undergroundovou scénu. Ta své kritické postoje vyjadřovala mimo jiné svým vzhledem, jehož hlavním znakem byly dlouhé vlasy. Asi nejznámější osobností kulturně-intelektuálního odporu proti komunistickému režimu, spjatou právě s undergroundem, se stal Ivan Martin Jirous, známý pod přezdívkou Magor.
Airport Express
Autobusová linka AE jezdí denně v pravidelném intervalu. Na linku jsou nasazovány převážně nízkopodlažní autobusy zajišťující snadný nástup a dostatečný prostor pro uložení zavazadel.
Boj s vandalstvím je běh na dlouhou trať
Každý rok přicházejí České dráhy o desítky milionů korun v důsledku řádění nejrůznějších vandalů. Jedná se především o škody způsobené graffiti, ale také o zničené sedačky, zdemolovaná kupé, okna či WC, ale i poškozený další majetek, nemovitosti nevyjímaje.
Rekonstrukce slavného návratu T. G. Masaryka z exilu vlakem
České dráhy ve spolupráci s Českosloslovenskou obcí legionářskou a Národním technickým muzeem připravily jedinečnou rekonstrukci příjezdu prvního československého prezidenta Tomáše Garrigua Masaryka z exilu zpět do vlasti. Při neopakovatelné akci budou z rakousko-českých hranic do Prahy vypraveny dva speciální vlaky, přičemž jeden bude historický a na jeho palubě pojede Tomáš Garrigue Masaryk v podání herce Otakara Brouska a jeho kostýmovaný doprovod. Druhá souprava bude sloužit veřejnosti. Zažijte spolu s národním dopravcem skvělou atmosféru této významné historické události na vlastní kůži v rámci připomínky 100. výročí naší republiky.