1938: 167 dnů falešných nadějí
Mnichovská dohoda a následné odstoupení pohraničí ČSR nacistickému Německu znamenaly radikální zásah nejen do životů desítek tisíc rodin, ale i těžko zhojitelnou ránu pro celistvost československé železniční sítě. Některé tratě byly několikrát přerušeny novou státní hranicí, čímž bylo cestování výrazně komplikovanější, či dokonce nemožné. To však byl problém jen všední, protože vyvolení už věděli, že dny 2. republiky nebudou plynout dlouho. Nakonec jich bylo pouhých 167.
Nehoda ve Stéblové: Záhadné světlo a smrt v mlze
Jde o dosud nejtragičtější nehodu na tuzemské železnici. Stala se v podvečer 14. listopadu 1960 na trati z Pardubic do Hradce Králové. Zhruba kilometr a půl před stanicí Stéblová směrem na Pardubice se v podzimní tmě a mlze čelně srazil osobní vlak 608 tažený parní lokomotivou s motorovým osobním vlakem 653. Oba jely zhruba šedesátikilometrovou rychlostí. Následky srážky ještě umocnil požár, který vypukl poté, co žhavé uhlí vysypané z topeniště parního stroje zapálilo naftu unikající z motoráku. Neštěstí si vyžádalo celkem 118 mrtvých a 110 zraněných.
Mobilní aplikace Můj vlak
Nakupovat jízdenky v aplikaci Můj vlak je tak lehké
Směnárna ČD
Nulový poplatek a výhodné kurzy
Využijte možnost směny hotovosti s nulovým poplatkem v pokladnách ČD.
Věžák: osobitý zachránce československých lokálek
Od ostatních motoráků se odlišuje nezaměnitelnou vizáží díky kabince pro strojvedoucího umístěné netradičně na střeše. Podle ní získal i svou přezdívku – Věžák.
Vlakem do Švýcarska
Jedete do Švýcarska?
Využijte spojení mezi Prahou a Curychem, k dispozici jsou i místa v lůžkovém voze.
Nakupovat jízdenky v e-shopu je tak lehké